Peugeot zaprezentował panoramiczny i-Cockpit i zapowiedział, że obecny Peugeot 3008 zostanie zastąpiony przez nowego, w pełni elektrycznego crossovera w nadwoziu fastback. To interesujące, dotychczas wersje elektryczne określano przez dodanie „e-” do symbolu, czyli elektryczny Peugeot 308 oznaczany był jako Peugeot e-308. Tym razem firma nie zastosowała takiego wybiegu, jakby chciała zastąpić małe „e-” słowem „Electric” w nazwie (porównaj: Opel).

Nowy i-Cockpit, nowy Peugeot 3008 Electric

Nowy i-Cockpit z bliska:

Producent zrobił dużo, żeby wyeksponować lekko szorstką, ale optycznie przyjemną w kontakcie tkaninę, zapewne tkaną z naturalnych włókien lub plastiku z recyklingu. Cały wyświetlacz ma 21 cali i jest zakrzywiony, jego prawa część jest wrażliwa na dotyk. Liczniki pokazują 430 kilometrów zasięgu przy baterii naładowanej do 80 procent, jednak na renderingach można napisać wszystko, nie przywiązujmy się zatem zbytnio do tej liczby. Ekran wisi nad kokpitem:

Przez całą szerokość kokpitu oraz na fragmencie drzwi zastosowano prześwitujące oświetlenie nastrojowe. Jego błękitne akcenty widać też przed wyświetlaczem, mają podkreślać lewitujący ekran. Kierownicę zmniejszono i spłaszczono, żeby nie zasłaniała liczników. Niewielkie ilości materiału w kolorze czarnym fortepianowym (ang. piano black) zastosowano na kierownicy, panelu z dotykowymi, edytowalnymi przyciskami w środkowej części deski (i-Toggles) oraz na tunelu środkowym:

Przełącznik wyboru kierunku jazdy ulokowano daleko od kierowcy, obok przycisku Engine Start/Stop. Olbrzymie wajchy czy pokrętła tuż pod dłonią straciły sens, skoro korzysta się z nich raz na początku jazdy i może ze dwa razy na samym końcu (parkowanie). Mamy też nadzieję, że Peugeot pójdzie za konkurencją (Tesla, Volkswagen) i nie będzie wymuszał wduszania okrągłego przycisku, skoro oczywistym jest, że gdy wsiadam do samochodu i zapinam pasy, to chcę nim jechać.

Producent chwali się „jakościowym wykończeniem” oraz „usługami online”. „Lewitujący” ekran łączy w sobie rolę liczników, systemu multimedialnego i HUD-u (rzutnika prezentującego dane na szybie z przodu), domyślamy się zatem, że ekran projekcyjny nie będzie dostępny nawet w opcji. Srebrne listwy wykonane są z prawdziwego aluminium, mogą mieć 8 różnych kolorów.

Nowy Peugeot 3008 zadebiutuje we wrześniu 2023 roku. Z komunikatu wynika, że aktualny 3008 zostanie „zastąpiony” przez wersję całkowicie elektryczną, co sugeruje, że wariant spalinowy nie pojawi się w ogóle w ofercie (ang. „the brand is replacing its best-selling 3008 with an all-new electric fastback SUV”).

 

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: