Nowy Peugeot E-2008 nadal będzie powstawał na platformie eCMP, ale zyska nowy silnik i nową, powiększoną baterię. Silnik będzie miał 115 kW/156 KM zamiast dotychczasowych 100 kW, bateria urośnie z 50 (~45) do 54 (51) kWh. Wyższa pojemność i nowy silnik pozwolą samochodowi na pokonanie do 406 jednostek WLTP zamiast wcześniejszych 345 jednostek. Daje to około 347 kilometrów realnie w trybie mieszanym i około 240 kilometrów przy jeździe autostradowej z szybkością 120 km/h.

Nowy Peugeot E-2008 z napędem jak Peugeot e-308 (E-308?)

Dokładnie tak samo, jak wcześniej, nowy zespół napędowy koncernu Stellantis trafia do wszystkich nowych modeli samochodów z segmentów od B/B-SUV aż do rozciągniętego poza granice możliwości C-SUV (patrz: Citroen e-C4 X), w tym do Opla Astry Electric, Peugeota E-308, Jeepa Avengera czy właśnie Peugeota E-2008. Pojemność baterii wzrosła o 8 procent, co ładnie pokazuje, ile zyskaliśmy na gęstości energii w ogniwach Li-ion w ciągu 3,5 roku (tempo: +2,3 proc. każdego roku).

Ale większy o 17,7 procent zasięg bierze się nie tylko z pojemniejszej baterii. Koncern zrezygnował z silników Vitesco na rzecz własnych opracowywanych w ramach konsorcjum Stellantis-Nidec. Pół generacji wcześniej masowo zaczęto też stosować pompy ciepła. Z zewnątrz samochód stał się bardziej wyrazisty, zmężniał, zyskał charakterystyczne trzy pasy świetlne po każdej stronie przedniego zderzaka – wcześniej stosowano je tylko w Peugeocie 508. Pasy świetlne, choć w nieco innej formie, pojawiły się też z tyłu:

Nowy Peugeot E-2008 w kolorze Selenium Green (c) Peugeot

Auto będzie dostępne z felgami 16-calowymi Noma (Active), 17-calowymi Karakoy (Allure i GT) lub 18-calowymi Evissa (opcjonalne w GT). We wnętrzu liczniki będą po staremu, nad kołem kierownicy. Ekran centralny w standardzie będzie 10-calowy (wcześniej: 7-calowy). Ładowarka pokładowa AC-DC w najtańszej wersji będzie 1-fazowa, o mocy 7,4 kW – wariant 3-fazowy 11 kW stanowi opcję. Maksymalna moc ładowania prądem stałym (DC) pozostanie na poziomie 100 kW, producent obiecuje 30 minut postoju przy uzupełnianiu energii od 20 do 80 procent (źródło).

Sześć LED-owych pasów z przodu będzie standardem nawet w podstawowej wersji Active. W zestawie pojawi się też automatyczna klimatyzacja, elektryczne szyby, wspomniany 10-calowy wyświetlacz centralny czy gniazdo USB-C. Edycja Allure będzie posiadała 10-calowe liczniki i-Cockpit, dwa gniazda USB-C z przodu i dwa gniazda USB z tyłu. Kamera o wysokiej rozdzielczości czy bezkluczykowy dostęp pojawią się w wariancie GT.

Wymiary: Peugeot E-2008 ma 4,3 m długości, 1,987 m szerokości z lusterkami, 1,55 m wysokości. Pojemność bagażnika to 434 litry. Samochód będzie powstawał w fabryce Vigo w Hiszpanii. Auto trafi do oferty latem 2023 roku.

Nowy Peugeot E-2008 z lewitującym modelem

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 26 głosów Średnia: 4.4]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: