Nowy Peugeot 408 to lekko podniesiony model segmentu C (producent mówi o nim: crossover). Samochód prezentuje się świetne, dostępny jest jako hybryda plug-in, ale wyceniono go powyżej zbliżonych aut czysto elektrycznych. Cena Peugeota 408 225 PHEV w wariancie First Edition startuje od 211 100 złotych, co nie wróży najlepiej kosztom zakupu elektrycznego Peugeota e-308, który ma trafić do oferty w przyszłym roku.

Peugeot 408 PHEV, czyli hybrydy plug-in Stellantis drogie jak elektryki

Podobnie postępuje niemal cały rynek, ale w koncernie Stellantis jest to wyjątkowo dobrze widoczne: ceny hybryd plug-in wydają się być na sztywno powiązane z cenami porównywalnych aut elektrycznych. Jak gdyby dodanie do modelu spalinowego baterii o pojemności 12 kWh i niewielkiego silnika elektrycznego automatycznie oznaczało zwiększenie kosztów produkcji całego samochodu o około 30-50 procent.

Nowy Peugeot 408 to doskonale wyglądający, choć specyficzny model. Producent mówi o nim „crossover”, w Chinach będzie oznaczał go dodatkową literą „X” kojarzoną z autami terenowymi i SUV-ami. Auto ma niemal 4,69 metra długości przy 2,79 metra rozstawu osi, zaszeregowano je do segmentu C. Wersję First Edition w standardzie wyposażono je w i-Cockpit widoczny nad kierownicą, fotele obite alcantarą, reflektory matrycowe z przodu, dwa mocowania Isofix, EVSE umożliwiające ładowanie z gniazdka 230 V czy bonusowe 200 kWh na stacjach ładowania GreenWay Polska.

Całkowita moc zespołu napędowego wynosi 165 kW/225 KM, silnik elektryczny zintegrowany jest ze skrzynią biegów, napędzane są przednie koła. Sam silnik elektryczny ma 81 kW/110 KM mocy, silnik spalinowy z kolei z 1,6 litra pojemności osiąga 132 kW/180 KM mocy. Pojemność baterii to 12,4 (~11) kWh, więc dodawana do samochodu karta przedpłacona GreenWay Polska powinna wystarczyć na 16-17 ładowań do pełna. Deklarowany zasięg wynosi do 60 jednostek WLTP, czyli maksymalnie 43-46 kilometrów przed włączeniem się silnika spalinowego (patrz: dane techniczne Peugeot 408 PHEV).

Polityka cenowa producenta podoba nam się średnio, intrygujące jest natomiast podejście producenta do sprzedaży. Nowego Peugeota 408 można obecnie zamówić wyłącznie online (kliknij TUTAJ), w tym wariancie nie ma możliwości wyboru lakieru ani tapicerki.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 9 głosów Średnia: 4.2]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: