Peugeot 408 oficjalnie zadebiutował. Przedłużony crossover segmentu C będzie dostępny z silnikiem benzynowym oraz zespołem hybrydowym ładowanym z gniazdka (PHEV), który znamy z innych modeli gamy. Nowy Peugeot 408 zwiastuje wygląd wariantu e-408, auta całkowicie elektrycznego (BEV), które powinno trafić na rynek w II połowie roku 2023, nie później niż w roku 2024.

Peugeot 408 PHEV / Hybrid – specyfikacja i wszystko, co wiemy

Nowy Peugeot 408 to ciekawy łącznik między Peugeotem 308 SW, który ma 4,63 metra długości i Peugeotem 508, którego długość wynosi 4,75 metra. Wymiary 408 to 4,69 metra długości przy 2,79 metra rozstawu osi (tyle jest w 508), a także 1,48 metra wysokości (wyższy od obu wspomnianych aut) i 1,86 metra szerokości (właściwie tyle samo, co 308 SW i 508). Auto jest przestronniejsze niż mniejszy wariant w nadwoziu kombi, a przy okazji znacznie lepiej się prezentuje. Producent mówi o 408 jako o fastbacku, ale porównania z konkurencyjnymi nadwoziami typu coupe (np. VW ID.5) wydają się nieuniknione:

Peugeot 308 SW (c) Peugeot / Stellantis

Sylwetka Peugeota 408 z boku (c) Peugeot / Stellantis

Peugeot 408 nie będzie dostępny z silnikami Diesla. Oprócz wariantu benzynowego na rynek trafi hybryda plug-in Peugeot 408 Hybrid 180 i jej mocniejsza wersja Hybrid 225. Obydwa auta mają ten sam silnik elektryczny o mocy 81 kW/130 KM, różnią się maksymalną mocą silnika spalinowego o pojemności 1,6 litra, który w zestawie z elektrycznym może osiągnąć do 132 kW/180 KM lub do 165 kW/225 KM mocy. Maksymalny moment samochodu wynosi 360 Nm, współczynnik oporu powietrza Cx to 0,28.

Peugeot 408 nie występuje z napędem na obie osie, dostępny jest wyłącznie wariant z napędem na przód i automatyczną skrzynią biegów e-EAT8. Hybrydy plug-in mają zbiorniki paliwa o pojemności 40 litrów, producent nie podał pojemności baterii, więc jest to prawdopodobnie 12,4 (~11) kWh pozwalające na przejechanie do 60 jednostek WLTP (~43-46 km przed włączeniem się silnika spalinowego) na jednym ładowaniu. Nie podano pojemności bagażnika wersji hybrydowej, edycja spalinowa oferuje 522 litry przy normalnie rozłożonych siedzeniach.

Samochód ma być dostępny w Europie w trzech wersjach wyposażeniowych: Allure, Allure Pack i GT. Dostawy auta powinny wystartować w styczniu 2023 roku. W tym samym roku do gamy dołączy Peugeot e-408 z napędem czysto elektrycznym, jego silnik ma oferować moc 115 kW/154 KM.

Aktualizacja 2022/06/22, godz. 19.27: niektóre źródła twierdzą, że elektryk będzie dostarczany od roku 2023. Pasuje to do Opla Astry-e i DS 4, więc skorygowaliśmy tekst do wersji bardziej optymistycznej 🙂

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: