Nowy Opel Astra Electric oficjalnie zadebiutował. Samochód będzie dostępny jako hatchback /Opel Astra Electric/ i kombi /Opel Astra Sports Tourer Electric/, zostanie wyposażony w najnowszą baterię o pojemności 54 (51) kWh, dzięki której ma osiągnąć do 416 jednostek zasięgu WLTP. Z zewnątrz samochód praktycznie nie różni się od obecnego wariantu z silnikiem spalinowym. Dostawy auta powinny ruszyć latem 2023 roku.

Aktualizacja 2022/11/30, godz. 22.42: w polskich materiałach prasowych samochód nadal nosi nazwę Opel Astra-e. Niewykluczone, że nazwa Opel Astra Electric została zarezerwowana tylko dla rynku niemieckiego.

Aktualizacja 2022/12/01, godz. 22.46: okazuje się, że to redakcja Elektrowozu miała rację, a polski oddział Opla przetłumaczył nazwę nieco z rozpędu. W tej chwili w komunikacie prasowym jest już informacja o „Astrze Electric”, nie „Astrze-e” 🙂

Opel Astra-e vel Electric (2023): specyfikacja i wszystko, co wiemy

W przeciwieństwie do dotychczasowych samochodów koncernu Stellantis na platformie eCMP, które posiadały baterię o pojemności 50 (45-47) kWh i silnik o mocy 100 kW/136 KM, Opel Astra Electric dysponuje najnowszą wersją zespołu napędowego, która zasili też Peugeota e-308 czy Jeepa Avengera. Pojemność baterii udało się powiększyć o 8 procent dzięki zastosowaniu nowych ogniw Li-ion z katodami nikiel-kobalt-mangan, NCM811 (źródło). Poprzedni silnik dostarczany przez Vitesco Technologies zamieniono na model M3 o mocy 115 kW/156 KM, 270 Nm momentu obrotowego opracowany przez joint-venture Stellantis-Nidec.

No i jest nowa nazwa: nie Opel Astra-e, lecz Opel Astra Electric. Nie zdziwimy się, jeśli ta zamiana „e” na „Electric” zajdzie również w innych modelach, Corsie, Zafirze, Mokce. Co interesujące, na klapie pozostał stary symbol, małe „e”:

Opel celuje w 416 jednostek zasięgu WLTP, co powinno przełożyć się na 356 kilometrów realnie w trybie mieszanym i 250 kilometrów na autostradzie [wstępne obliczenia redakcji Elektrowozu]. Przy jednym postoju na ładowanie autostradowy zasięg auta powinien wynieść niemal dokładnie 400 kilometrów (90 + 70 procent baterii), uzupełnianie energii osiąga w szczycie 100 kW i ma trwać 25 minut przy ładowaniu od 20 do 80 procent (dane dla Peugeota e-308). Przy wolnym ładowaniu prądem przemiennym wykorzystywana będzie montowana standardowo 3-fazowa ładowarka 11 kW.

Pojemność bagażnika Opla Astry Electric w wariancie kombi (Sports Tourer) to 516 litrów przy rozłożonych siedzeniach i 1 533 litry przy siedzeniach złożonych. Dokładnie te same wartości podawane są przy samochodach z silnikami spalinowymi. Auto powinno dać się zamawiać od wiosny 2023 roku, dostawy mają ruszyć latem, wśród możliwych do zamówienia opcji wymienia się wyświetlacz projekcyjny E-HUD i system rozpoznawania mowy. Cen nie podano.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 3]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: