W wywiadzie dla portalu Autoguide, dyrektor marketingu Nissana ds. samochodów elektrycznych potwierdził, że w 2019 roku pojawi się na rynku Nissan Leaf E-Plus. Nowy Nissan Leaf (2019) E-Plus będzie miał 203 KM mocy i nieco większą baterię.
Nowy Nissan Leaf (2019): dane techniczne, bateria, moc – co wiemy, czego się spodziewamy
Spis treści
Brian Maragno, dyrektor marketingu Nissana ds. samochodów elektrycznych i strategii sprzedażowej, potwierdził jedynie cztery elementy (źródło):
- nową nazwę lub wersję samochodu (E-Plus),
- moc zwiększoną do 203 KM (149 kW),
- powiększoną baterię
- przyszłoroczną datę premiery.
Nie wiadomo natomiast dokładnie, jakiej pojemności będzie bateria Leafa E-Plus. Sądząc po różnicach w mocy – 110 kW dla wersji (2018) kontra 149 kW dla E-Plus (2019) – bateria nowego Leafa powinna mieć co najmniej 54 kWh pojemności.
> POLSKA: jak uzyskać naklejkę EE na szybę [+ogólnopolski wniosek do pobrania]
Spekuluje się jednak, że auto otrzyma akumulatory trakcyjne o pojemności 60 lub nawet 64 kWh, żeby móc konkurować na rynku z Hyundaiem Koną EV czy nawet Tesla Model 3. Oprócz tego samochód będzie posiadał odblokowaną możliwość ładowania z szybkością 100 zamiast dotychczasowych 50 kW.
Realny zasięg Leafa e-Plus: 330-390 kilometrów?
W zależności od pojemności baterii, nowy Leaf powinien mieć realny zasięg 330-360-390 kilometrów EPA, czyli około 380-450 kilometrów WLTP. Cytowany przez Autoguide przedstawiciel Nissana potwierdził większy zasięg auta, ale nie podał precyzyjnej liczby.
Nie wiadomo również, czy wariant E-Plus będzie nową, dłuższą odmianą Leafa (kombi?), czy może „starym” modelem z większą baterią.
Na ilustracji: Nissan Leaf Nismo (c) Nissan
|REKLAMA|
|/REKLAMA|