Podczas targów Consumer Electronics Show (CES), 8 stycznia 2019 roku, ma zostać zaprezentowany nowy Nissan Leaf (2019). Samochód ma wyglądać tak, jak model dotychczasowy, ale większa bateria sprawi, że zyska oznaczenie Leaf E-Plus. Cena auta ma być wyższa o około 25-30 tysięcy złotych od wersji 40 kWh.
Nowy Nissan Leaf (2019): moc 203 KM, bateria ~64 kWh, ładowanie Chademo 100 kW
Jak donosi portal Electrive.net (źródło), informacje o nowym Leafie zakomunikowano dealerom w poniedziałek 3 grudnia 2018 roku. Wygląd auta się nie zmieni, ale nowa bateria o pojemności użytecznej 60 kWh sprawi, że samochód uzyska oznaczenie Nissan Leaf E-Plus. Warto podkreślić, że portal wspomina o pojemności netto, co sugeruje, że całkowita pojemność baterii wyniesie około 64 kWh [szacunki www.elektrowoz.pl]. W obecnym Leafie użyteczna pojemność baterii to około 37 kWh, choć producent regularnie komunikuje „40 kWh”, czyli pojemność całkowitą.
Nowy Nissan Leaf E-Plus ma obsługiwać szybkie ładowanie prądem stałym z mocą do 100 kW przez port Chademo (dotychczas: do 50 kWh i Chademo). Mimo podniesionej mocy, w baterii nowego Leafa nie pojawi się system chłodzenia cieczą, ale ogniwa mają być aktywnie chłodzone z wykorzystaniem wentylatorów. Takie rozwiązanie stosują choćby Hyundai i Kia, jednak w bateriach o pojemnościach powyżej 50 kWh jeszcze go nie zaobserwowaliśmy.
> Jak są chłodzone baterie w samochodach elektrycznych? [SPIS modeli]
Moc Nissana Leafa E-Plus ma zostać podniesiona do 203 KM (149 kW) z dotychczasowych 150 KM (110 kW). Samochód zostanie oficjalnie zaprezentowany na początku przyszłego roku podczas targów CES w Las Vegas. W Europie ma być dostępny od maja 2019 roku.
W Niemczech cena Nissana Leafa 60 kWh ma być wyższa o 5,8 tysiąca euro w stosunku do wersji standardowej. W Polsce – po uwzględnieniu wyższego VAT-u i wyższych marż – odpowiadałoby to kwocie podniesionej o około 25-30 tysięcy złotych, co daje co najmniej 180 tysięcy złotych za model E-Plus [szacunki www.elektrowoz.pl].