Portal InsideEVs dotarł do danych, z których wynika, że nowy Nissan Leaf doskonale się sprzedaje. W samej tylko Japonii na samochód czeka 19 tysięcy odbiorców. Dodatkowe 4 tysiące zamówień spłynęły z Europy.
Sprzedaż nowego Leafa (2018) – statystyki
Spis treści
Podczas testów nowego Nissana Leafa w Japonii, dziennikarze InsideEVs otrzymali informację, że od momentu wejścia do sprzedaży (2.10.2017) na samochód złożono już 19 tysięcy zamówień. Wiele z Leafów nie zdążyło jednak dotrzeć do swoich nowych właścicieli, ponieważ Nissan musiał zatrzymać swoje fabryki na dwa tygodnie:
> Nissan ZATRZYMUJE FABRYKI na dwa tygodnie – problemy z kontrolą jakości
|REKLAMA|
|/REKLAMA|
W Europie na samochód złożono dodatkowe 4 tysiące zamówień. Oznacza to, że w ciągu zaledwie miesiąca od oficjalnego startu sprzedaży, do zakupu nowego Leafa przekonały się aż 23 tysiące osób i podmiotów.
Nissan Leaf 2.0 vs Tesla Model 3
Ta propaganda sukcesu musi być wyjątkowo trudna dla Elona Muska. Nieoficjalnie mówi się, że od początku sierpnia 2017 roku Tesla zdołała wyprodukować nieco ponad 1 tysiąc egzemplarzy, co potwierdza Tesla Model 3 z VIN-em 1088:
Tesla Model 3 numer 1 088 (c) Earlian / TFF Forum
I nawet jeśli Nissan Leaf i Tesla Model 3 to samochody należące do zupełnie różnych segmentów (klasa C vs klasa E), to niewykluczone, że w sporej części walczą o tego samego odbiorcę. Odbiorcę, który może wybrać Leafa, bo nie będzie mógł się doczekać Modelu 3.
Z drugiej strony: według ostatnich oficjalnych informacji, po Tesla Model 3 stoi w kolejce ponad 450 tysięcy osób. Olbrzymia część z nich złożyła zamówienie i wpłaciła 1 000 dolarów / euro kaucji tuż po informacji, że mogą to zrobić… Taką liczbą Nissan nie może się pochwalić.
Źródło tutaj.
> Nissan Leaf 2.0 DANE TECHNICZNE
|REKLAMA|
|/REKLAMA|