Chińczycy nie żartują. MG Motor zapowiedziało, że podczas Goodwood Festival of Speed (13-16 lipca) zaprezentuje MG4 XPower, swój najmocniejszy samochód w gamie. Auto ma mieć 320 kW mocy, napęd na obie osie i będzie rozpędzać się do 100 km/h w 3,8 sekundy. Podkreślmy, że mówimy o samochodzie segmentu C, konkurencie VW ID.3 i Renault Megane Elektrycznego.
MG4 Electric XPower i przyspieszenie 0-100 km/h lepsze niż Tesla Model 3 LR z Acceleration Boost
W świecie samochodów spalinowych modele, które osiągają 100 km/h w 6-7 sekund uważane są już za „całkiem szybkie” w cywilnych zastosowaniach. W świecie elektryków to właściwie standard, który nikogo nie ekscytuje. Ale urywanie kolejnych sekund od tego robi wrażenie, a zejście poniżej czterech sekund z niewielkim kompaktem należy uznać za imponujące osiągnięcie.
MG4 Electric XPower powstaje na platformie MSP (Modular Scalable Platform, pol. Modularna Skalowalna Platforma), zostanie wyposażony w silniki o mocy 150 kW/204 KM na przedniej osi i 170 kW/231 KM na osi tylnej (1+1). Będzie miał w sumie do 600 Nm momentu obrotowego i twardsze o 25 procent zawieszenie. 18-calowe felgi ukryją wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 34,5 centymetra, producent deklaruje pełne zatrzymanie ze 100 km/h po 33,9 metrach (źródło).
MG Motor nie zdradza pojemności baterii, ale zasięg WLTP MG4 XPower wynosi 385 jednostek, co sugeruje użycie akumulatora 64 kWh znanego z wcześniejszych wariantów samochodu. Ta bateria jest w stanie uzupełniać energię z mocą do 140 kW, czas ładowania do 80 procent w optymalnych warunkach wynosi 26 minut.
Cena MG4 Electric XPower została w Niemczech ustalona na 46 990 euro. Jeśli uwzględnimy różnice w stawkach VAT-u, w Polsce otrzymamy kwotę 217 600 złotych, przy czym marka nie jest na razie obecna na naszym rynku. W niektórych krajach Europy Zachodniej samochód będzie można zamawiać latem, dostawy mają ruszyć jeszcze w tym roku.
Nota od redakcji Elektrowozu: nawet jeśli ten samochód jest tylko demonstracją możliwości, europejskim producentom aut chyba zaczyna odjeżdżać peron…