Na polski rynek oficjalnie trafił MG S5 EV, następca starszego modelu MG ZS EV oferowanego w Europie tylko na kilku wybranych rynkach. Nowy MG S5 EV – producent używa oznaczenia MGS5 EV – dostępny jest z bateriami o pojemnościach 49 i 64 kWh, jego ceny zaczynają się od 143 900 lub 153 900 złotych w zależności od wersji wyposażenia.
MG S5 EV: ceny i wszystko, co wiemy
MG S5 EV powstaje na platformie MSP, poza tym nie ma związku z protoplastą, MG ZS czy MG4. Bazowy wariant Standard Range dysponuje silnikiem o mocy 125 kW/170 KM i baterią o pojemności 49,1 (47,2) kWh zbudowaną w oparciu o ogniwa LFP. Osoby potrzebujące większego zasięgu zainteresują się wariantem Long Range 170 kW/231 KM i 350 Nm z baterią 64 (62,1) kWh opartą na ogniwach Li-NCM, który oferuje 480 jednostek WLTP zasięgu. Dodajmy, że producent sprzedaje auto wersjami wyposażeniowymi:
- Excite 49 kWh – 143 900 zł,
- Excite Long Range 64 kWh – 158 900 zł,
- Exclusive 49 kWh – 153 900 zł,
- Exclusive Long Range 64 kWh – 168 900 zł.
Deklarowane 480 jednostek to 410 kilometrów realnie w trybie mieszanym, 288 kilometrów przy 120 km/h i 221 kilometrów przy 140 km/h [wstępne obliczenia redakcji Elektrowozu]. Wystawiony na prezentacji egzemplarz pokazywał 302 kilometry zasięgu przy baterii naładowanej do 94 procent, co daje maksymalnie 321 kilometrów, trzeba wszak pamiętać, że samochody, które stoją, rozładowują baterię a nie jadą – stopniowo zmniejsza to wyliczany zasięg.
W obu przypadkach silnik napędza tylne koła, dzięki czemu średnica zawracania wynosi 10,5 metra. Większa bateria ładuje się od 10 do 80 procent w 28 minut, czyli dość standardowo, jak na segment. Producent twierdzi, że MG S5 EV to segment B-SUV, chociaż auto ma 2,73 metra rozstawu osi i 4,476 (!) metra długości, jest to więc zdecydowany przedstawiciel segmentu C-SUV, bezpośrednia konkurencja dla Skody Elroq czy Kii EV3.
Dla nabywców ważny może być fakt, że zawieszenie z tyłu jest wielowahaczowe a V2L pozwala na obciążenie mocą do 6 kW – większość branży przy prądzie przemiennym pozwala na 2,3 lub 3,6 kW. Wraz z modelem pojawia się możliwość konfiguracji systemów ostrzegających kierowcę, czytaj: wyłączenia irytujących pikaczy.
MG na koniec 2024 roku miało w Polsce 26 salonów, teraz sprzedaje swoje auta w 40 placówkach, do końca roku chce być obecne w 55 miejscach w kraju.