MG Motor należące do chińskiego koncernu SAIC Motor wyraźnie planuje wprowadzenie elektryfikacji pod strzechy. Firma właśnie ogłosiła ceny MG HS po faceliftingu. Crossover segmentu D z napędem hybrydowym plug-in w wersji Excite dostępny będzie w promocyjnej cenie 156 500 złotych. Bogatsza edycja wyposażeniowa Exclusive to wydatek od 165 500 złotych. Katalogowe ceny MG HS to odpowiednio 164 500 i 173 500 złotych. Dla porównania: podstawowy spalinowy VW Tiguan (wersja Life) kosztuje tylko minimalnie mniej, od 153 390 złotych.
MG HS PHEV: cena, dane techniczne i wszystko, co wiemy
Bazowa cena modelu Excite z napędem spalinowym i manualną skrzynią biegów – bez baterii i silnika elektrycznego – wynosi 109 900 złotych (katalogowo: 117 900 zł). Przy skrzyni automatycznej zapłacimy 118 900 złotych (katalogowo: 126 900 zł), zatem dorzucenie napędu hybrydowego to dodatkowy koszt rzędu 37 600 złotych (źródło). Wymiary: MG HS PHEV ma 4,67 metra długości i 2,765 metra rozstawu osi, kwalifikuje się zatem do segmentu D-SUV, chociaż Wikipedia zalicza go do kompaktów, w podobnym tonie wypowiada się też o nim producent – będziemy to zaznaczać przy ewentualnych kolejnych publikacjach.
MG HS PHEV, hybryda ładowana z gniazdka, ma baterię o pojemności aż 21,4 (19,5-20?) kWh i deklarowany zasięg wynoszący 100 jednostek WLTP, podczas gdy konkurencja w tym segmencie oferuje 50-70 jednostek. 100 jednostek WLTP to 85 kilometrów realnie w trybie mieszanym i około 60 kilometrów przy jeździe z szybkością 120 km/h. Producent chwali się, że mimo pokaźnej baterii nie zmniejszył zbiornika paliwa, ma on 55 litrów pojemności, więc całkowity zasięg samochodu na obu rodzajach napędów to 1 000 jednostek WLTP.
Silnik spalinowy to klasyczna już w chińskich modelach jednostka o pojemności 1,5 litra i mocy 105 kW/143 KM. Silnik elektryczny ma 135 kW/183 KM, całkowita maksymalna moc MG HS PHEV przy aktywnych obu zespołach napędowych to 249 kW/339 KM plus 365 Nm momentu obrotowego. Jak to w hybrydzie plug-in z dużą baterią, spalanie wyliczone według procedury WLTP wynosi 0,54 litra na 100 kilometrów 😉 Co ciekawe, w aucie zastosowano dwubiegową przekładnię stosowaną w chińskim protoplaście z napędem hybrydowym nie-plug-in (stara hybryda, Roewe D5X), tymczasem chiński wariant plug-in, Roewe eRX5, ma 10-biegową przekładnię automatyczną.
Wersja Excite ma m.in. wszystkie obowiązujące w Europie systemy wsparcia kierowcy (ADAS), w tym autopilota o nazwie MG Pilot, LED-owe reflektory, ostrzeganie przed kolizją boczną, jednostrefową klimatyzację, dwa ekrany na kokpicie, każdy o przekątnej 12,3 cala, system audio z 6 głośnikami, obsługę Android Auto i Apple CarPlay, tylne czujniki parkowania, elektrycznie regulowany fotel kierowcy i czujnik deszczu. W wariancie Exclusive dostaniemy ponadto m.in. dwustrefową klimatyzację, podgrzewane siedzenia z przodu, pełną wersję aplikacji mobilnej iSmart, 8 głośników, czujniki parkowania z przodu i kamerę 360 stopni.