Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Nowy Mercedes EQE SUV pokazany. Ładniejszy niż EQE, luksusowy, bez zaskoczeń, ma one pedal driving

Zadebiutował nowy Mercedes EQE SUV dostępny na dzień dobry w wariantach EQE 53 oraz AMG EQE 53. Auto z zewnątrz wpisuje się w stylistykę EQE sedana, ale prezentuje się spokojniej, bardziej statecznie i po prostu ładniej. W środku ma rozpieszczać jakością wykończenia i systemem dźwięku przestrzennego. To pierwszy Mercedes, w którym pojawił się system one pedal driving, dotychczas większość niemieckich firm twierdziła, że kierowcy „wolą sami hamować, bo tak się przyzwyczaili”

Mercedes EQE SUV: dane techniczne i wszystko, co wiemy

Zacznijmy jednak od konkretów: Mercedes EQE SUV został wyposażony w baterię o pojemności 96? (90,6) kWh i 350 kW/476 KM mocy w wariancie EQE 43 4Matic oraz 505 kW/687 KM w wersji AMG EQE 53 4Matic+. Moment obrotowy to od 858 do 1 000 Nm. Najwyższe wartości stanowią 110 procent możliwości samochodu, osiągane są na krótki czas dzięki funkcji Race Start i Boost (tylko AMG), która pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 4,3 sekundy. 100 procent mocy to 460 kW/625 KM.

AMG EQE SUV 53 4Matic (c) Mercedes

W dokumentacji pojawiają się też zapowiedzi słabszych modeli o mocy 215 kW/292 KM oraz 300 kW/408 KM, zostaną one oznaczone jako EQE 350+ (tylko napęd na tył), EQE 350 4Matic (obie osie, nadal 215 kW) i EQE 500 4Matic (obie osie, 300 kW, źródło). Producent deklaruje zasięg EQE SUV-a wynoszący do 590 jednostek WLTP w najsłabszej, najbrzydszej, najbardziej podstawowej wersji wyposażenia z 19-calowymi felgami.

Mercedes EQE SUV 500 (c) Mercedes

Warianty z napędem na obie osie i dwucyfrowym oznaczeniem oferują 431-488 jednostek (EQE 43) lub 375-470 jednostek (AMG EQE 53). Daje to przedziały 368-417 i 320-402 kilometry w trybie mieszanym oraz 259-293 i 225-285 kilometrów na autostradzie przy 120 km/h [wstępne szacunki red. www.elektrowoz.pl; strona informacyjna TUTAJ].

Maksymalna moc rekuperacji to 260 kW, w trybach D i D- auto potrafi się całkowicie zatrzymać dzięki odzyskiwaniu energii i hamulcom (ang. one pedal driving, źródło). To pierwsza taka sytuacja w Mercedesach linii EQ, dotychczas niemieckie firmy raczej hołdowały zasadzie, że „kierowcy lubią wciskać hamulec”.

Ładowanie? Nowy elektryczny SUV rozpędzi się do 170 kW przy ładowarkach prądu stałego i do 22 kW przy prądzie przemiennym [opcja; standard to 11 kW], zatem przy wielu słupkach ładowania postój na obiad lub zwiedzanie (do 2 godzin) może uzupełnić niemal połowę energii w baterii. Oczywiście pod warunkiem, że punkt ładowania obsługuje oferuje 22 a nie 11 kW.

Gwarancja na baterię to aż 10 lat lub 250 000 kilometrów przebiegu, co nastąpi wcześniej – Mercedes wydaje się wiedzieć, że jego samochody są wykorzystywane do pokonywania dużych odległości w komfortowych warunkach. Bateria składa się z 10 modułów, 360 ogniw saszetkowych NCM811, z katodami nikiel-kobalt-mangan w proporcjach 80+ procent / mniej niż 10 procent / ~10 procent. „W pewnych okolicznościach” oprogramowanie komputera zarządzającego baterią (BMS) może być aktualizowane online. Pompa ciepła jest elementem wyposażenia standardowego.

Mercedes EQE SUV został wyposażony w mechanizm zapobiegający kolizjom przy skręcie w lewo, ale producent po raz pierwszy ujawnił, jak go wyłączyć: należy wcisnąć pedał przyspieszenia do oporu. Rzecz jasna nie polecamy tej metody na ruchliwych skrzyżowaniach. To jedyna funkcja bezpieczeństwa, która wchodzi w skład pakietu Driving Assistance Plus, lecz nie posiada własnej nazwy.

Wymiary EQE SUV-a to 3,03 metra rozstawu osi, 4,89 metra długości, 1,92 metra szerokości i 1,67 metra wysokości. Producent opisuje samochód jako „posiadający kompaktowy format”. Pojemność bagażnika wynosi 520 litrów, masa własna to 2,6 tony, czyli autem nie wolno parkować na chodnikach. Tylna oś jest skrętna, w AMG stanowi ona element wyposażenia standardowego. Bezpośrednią konkurencją modelu jest Tesla Model X, Audi e-tron, BYD Tang.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version