Od stycznia bieżącego roku Mercedes oferuje – a ostatnio również mocno reklamuje – Mercedesa EQA 250. To elektryczny crossover segmentu C z napędem na przód. Teraz do gamy trafiają dwa nowe modele: Mercedes EQA 300 4Matic i Mercedes EQA 350 4Matic. Są mocniejsze, wyposażone w napęd na obie osie i wycenione tak, że warto się dwa razy zastanowić przed zakupem Audi Q4 e-tron.

Mercedes EQA 350 4Matic / 300 4Matic – ceny, specyfikacja, wyposażenie i wszystko, co wiemy

Wszystkie Mercedesy EQA posiadają jedną i tę samą baterię o pojemności 66,5 kWh, a więc lokującą się dokładnie w połowie drogi między Audi Q4 e-tron 35 (51 kWh) i Audi Q4 e-tron 40 / 50 (76 kWh). Jednak wariant EQA 250 dysponuje wyłącznie silnikiem o mocy 140 kW (190 KM) napędzającym przednie koła. Nowe modele posiadają napęd na obie osie (1+1): EQA 300 4Matic oferuje nam 168 kW (228 KM) mocy i 390 Nm momentu obrotowego, EQA 350 4Matic 215 kW (292 KM) mocy i 520 Nm momentu obrotowego (źródło).

Przyspieszenie EQA 300 do 100 km/h trwa 7,7 sekundy, podczas gdy EQA 350 osiągnie 100 km/h w równo 6 sekund – tym samym auto staje się szybsze od minimalnie mocniejszego Audi Q4 e-tron 50 (220 kW / 299 KM, 6,2 s do 100 km/h). Audi Q4 e-tron możemy wyposażyć w większą baterię (76 kWh) i szybciej ładować (125 kW), Mercedesy EQA 300/350 można ładować z mocą maksymalnie 100 kW.

Na przedniej osi nowych Mercedesów pozostawiono silnik indukcyjny (ASM), tylna oś jest z kolei napędzana przez silnik z magnesami stałymi (PSM). To oznacza, że przy w miarę łagodnej jeździe samochody mogą być napędzane wyłącznie za pomocą tylnych kół, co powinno przełożyć się na niższe zużycie energii w trasie. Producent obiecuje 400-426 jednostek WLTP zasięgu w EQA 300 4Matic (do 341-364 km realnie) oraz do 409-432 jednostek WLTP w EQA 350 4Matic (do 350-370 km realnie) – praktycznie tyle samo, co w EQA 250, który posiada wyłącznie silnik indukcyjny.

Zespół napędowy Mercedesa EQA 300 4Matic i EQA 350 4Matic (c) Daimler / Mercedes

Producent obiecuje, że jeszcze w tym roku wprowadzi do sprzedaży wersję ze „szczególnie dużym zasięgiem”, co sugeruje baterię 75-80 kWh. Jeśli wziąć pod uwagę, że EQA 250 startuje od niecałych 200 tysięcy złotych a z sensownym wyposażeniem kosztuje około 230-240 tysięcy złotych, koncern Volkswagena z ID.4 i Audi Q4 e-tron może mieć niełatwe życie.

Cena Mercedesa EQA 300 4Matic startuje w Polsce od 222 800 złotych. Mercedes EQA 350 4Matic kosztuje od 235 300 złotych. Strona producenta dostępna jest TUTAJ. Samochody można kupić z dodatkowymi pakietami: Advantage (9 784 zł), Premium (15 211 zł) i Premium Plus (27 606 zł) . W pierwszym dostajemy m.in.:

  • system multimedialny z wyświetlaczem 10,25 cala (pierwsze zdjęcie poniżej),
  • asystenta martwego pola,
  • elektrycznie składane lusterka,
  • kamerę cofania.

W drugim pojawia się m.in. bezkluczykowy dostęp, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, system audio premium, system rozszerzonej rzeczywistości dla MBUX – wyświetla na ekranie elementy nawigacyjne rzutowane na obraz ze świata – i bezprzewodowa ładowarka telefonu. W pakiecie Premium Plus wreszcie mamy szyberdach, system audio surround Burmester oraz kamerę 360 stopni.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 4]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: