Zadebiutował nowy Mercedes AMG C 63 SE Performance, samochód stworzony z myślą przede wszystkim o osiągach. Auto oferowane jest jako hybryda plug-in, ale z baterii o pojemności 6,1 kWh obiecuje zaledwie 13 jednostek WLTP zasięgu, 11 kilometrów realnie w trybie mieszanym. Inną ciekawostką jest dwubiegowa przekładnia przy silniku elektrycznym.

Mercedes AMG C 63 SE Performance – specyfikacja i wszystko, co wiemy

Wspomniany zasięg prawdopodobnie będzie istotnie większy przy normalnej, spokojnej eksploatacji, chyba że Mercedes zdecydował się na duże ograniczenie użytecznej pojemności baterii, żeby przez wiele lat nie wykazywała ona degradacji. Wtedy typowe użytkowanie faktycznie pozwalałoby na przejechanie zaledwie 10-13 kilometrów w trybie elektrycznym, a przy potrzebie skorzystania z dużych mocy, auto sięgałoby po niedostępną normalnie energię. Firma częściowo to potwierdza deklarując, że baterię stworzono z myślą o wydajności, nie zasięgu (źródło).

Ogniwa utrzymywane są w „optymalnej temperaturze wynoszącej średnio 45 stopni” i bezpośrednio chłodzone cieczą, czym przystosowano je do dużych skoków zapotrzebowania na moc (hamowanie = ładowanie, przyspieszanie = rozładowywanie). Zamontowany na tylnej osi silnik elektryczny oferuje 150 kW/204 KM mocy maksymalnej i 70 kW/95 KM w trybie ciągłym. Wyposażono go w dwubiegową przekładnię, co też jest ewenementem przy tym rodzaju napędu. Instalacja jest 400-woltowa, pasowałaby więc raczej do typowego samochodu elektrycznego niż do hybrydy plug-in.

Sumaryczna moc całego zespołu napędowego to 500 kW/680 KM, całkowity moment obrotowy wynosi 1 020 Nm, co jest najwyższą wartością dla C-klasy. Mała rewolucja zaszła też pod maską z przodu, dotychczasowe V8 zastąpiono turbodoładowanym R4 z turbiną wspomaganą elektrycznie (oznaczenie: M139l). Mercedes twierdzi, że to najmocniejszy czterocylindrowy silnik na świecie, osiąga bowiem 350 kW/476 KM przy 6 725 obrotach na minutę. Dzięki niemu oraz silnikowi elektrycznemu na tylnej osi przyspieszenie AMG C 63 SE Performance do 100 km/h trwa zaledwie 3,4 sekundy. Prawie tyle, ile w Tesli Model 3 Performance.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: