Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Nowy Lexus UX 300e: CENA od 214 900 do 277 900 złotych. Drogawo jak na crossovera segmentu C

Lexus ujawnił dziś ceny Lexusa UX 300e, pierwszego samochodu elektrycznego Toyoty, który pojawił się w polskiej ofercie. Bazowy wariant Pure startuje od 214 900 złotych, co wydaje się nieco zaporową kwotą, jeśli weźmiemy pod uwagę, że mamy do czynienia z samochodem segmentu C-SUV.

Ceny: Lexus UX 300e a konkurencja

Lexus UX 300e to model konkurujący bezpośrednio z Mercedesem EQA 250. Ten pierwszy wyposażony jest w chłodzoną powietrzem baterię o pojemności 54,3 kWh, ten drugi ma akumulatory chłodzone cieczą i 66,5 kWh pojemności. Lexus UX 300e dostępny jest tylko z napędem na przód (150 kW/204 KM), Mercedes w wersji na przód (EQA 250, 140 kW/190 KM) i obie osie (EQA 300/350 4Matic). Japoński samochód posiada port ładowania Chademo i obsługuje moc do 50 kW, niemiecki crossover ma CCS i będzie uzupełniał energię z mocą do 100 kW.

Lexus UX 300e – budowa samochodu. Zwróć uwagę na okrągły wentylator w przedniej części baterii oraz port ładowania Chademo na lewym tylnym błotniku (c) Lexus

Producent obiecuje, że zasięg Lexusa UX 300e wynosi „do 315 jednostek WLTP„, co przekładałoby się na maksymalnie 315 kilometrów w mieście. Jednak z testu UX 300e Bjorna Nylanda wynikło zaledwie 205 kilometrów przy 90 km/h, co oznacza, że w mieście zasięg byłby niewiele lepszy. Samochód waży tyle, co Tesla Model 3 LR, prawdopodobnie ze względu na wykorzystanie ogniw LFP:

W momencie wprowadzenia samochodu na rynek producent chwalił się, że auto będzie miało aż 10 lat / 1 milion kilometrów gwarancji na baterię (co także wskazuje na ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe). Nie udało nam się jednak znaleźć wzmianki na ten temat w cenniku, który zamieszczamy na dole artykułu.

Nowy UX 300e dostępny jest w czterech wariantach: Pure, Business Edition, Prestige i Omotenashi (po polsku: gościnność) kosztujących od 214 900 złotych za wersję najtańszą do 277 900 złotych za najdroższą, podczas gdy Mercedes EQA 250 startuje od 199 900 złotych. W ramach standardowego wyposażenia najtańszej edycji otrzymamy dwustrefową automatyczną klimatyzację, manetki do zmiany biegów (rekuperacji?) na kierownicy, 17-calowe aluminiowe felgi, reflektory bi-LED z przodu i tylne światła LED czy 7-calowy wyświetlacz.

 

Podgrzewane i wentylowane fotele z przodu oraz wentylowana kierownica, inteligentny kluczyk i skórzana tapicerka dostępne są w standardzie dopiero w wersji Prestige kosztującej 247 900 złotych. Kompletny cennik Lexus UX 300e dostępny jest TUTAJ, na stronie dystrybutora. Zamieściliśmy go również poniżej:

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: Lexus UX 300e jest jednym z nielicznych samochodów, który okazał się kosztować więcej niż wynikałoby z naszych obliczeń. Wnioskujemy zatem, że potencjalni nabywcy już na starcie będą kuszeni rabatami, skoro auto jest w Polsce droższe niż w Niemczech.

Po dłuższym namyśle: biorąc pod uwagę zasięg elektrycznego Lexusa dochodzimy do wniosku, że deklarowana pojemność baterii może być wartością całkowitą. W takiej sytuacji pojemność użyteczna wyniosłaby około 49 kWh. 

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version