Jeep ujawnił swoją strategię elektryfikacji modeli, czy może raczej, jak napisano w komunikacie prasowym, „pierwszą fazę ofensywy produktowej, której celem jest osiągnięcie pozycji światowego lidera w elektryfikacji SUV-ów”. Zapowiadaną pierwszą fazą ofensywy produktowej marki będzie Jeep Avenger, niewielki elektryk zbudowany prawdopodobnie na platformie eCMP, bliski krewny Peugeota e-2008.

Jeep Avenger, Jeep Wagoneer S, Jeep Recon

Jeep Avenger to niewielki elektryk z „bezstresowym zasięgiem” i „szybkim ładowaniem” (patrz TUTAJ). Producent nie podaje jeszcze szczegółowych danych technicznych samochodu, możemy zatem spekulować, że auto powstanie na platformie eCMP, będzie miało silnik o mocy 100 kW/136 KM napędzający przednie koła i baterię nieco większą niż spotykane dotychczas 50 (45) kWh, ponieważ Jeep celuje w 400 jednostek zasięgu WLTP (~340 km realnie w trybie mieszanym).

Bagażnik Jeepa Avengera ma 321 litrów (Opel Corsa-e = 267 litrów), co przy tej sylwetce nie jest szczególnie oszałamiającą wartością . Niewielki elektryk zadebiutuje 17 października, podczas Salonu Samochodowego Paryż 2022. Wtedy powinniśmy poznać jego ostateczną specyfikację. W Europie ma się pojawić na początku przyszłego roku. Jest to pierwszy z czterech elektrycznych aut marki, które powinny zostać wprowadzone do sprzedaży do końca 2025 roku.

Jeep Avenger, elektryczny Jeep wyjeżdżający z Tych (c) Jeep / Stellantis

Dwoma kolejnymi modelami będą Jeep Wagoneer S [nazwa robocza] i Jeep Recon. Wagoneer S prezentuje się zaskakująco nowocześnie i nietradycyjnie jak na Jeepa, powinien mieć 440 kW?/600 KM mocy, przyspieszać do 97 km/h w 3,5 sekundy i oferować 400 mil/640 kilometrów zasięgu:

Jeep Recon z kolei ma nawiązywać do Wranglera, jest autem do zabawy w terenie, z możliwością zdjęcia wszystkich drzwi. Producent obiecuje, że Recon BEV przejedzie Rubicon Trail, terenowy szlak o długości 35 kilometrów, i jeszcze zostanie mu zasięgu, by wrócić do miasta. Wagoneer S i Recon mają zadebiutować w Ameryce Północnej w 2024 roku, później również w innych regionach:

Producent przymierza się też do produkcji własnych stacji (stanowisk) do ładowania. Niewykluczone, że chodzi o zbudowanie sieci zbliżonej do tej, którą oferuje Rivian, The Adventure Network.

Warto obejrzeć:

https://www.youtube.com/watch?v=bQNxyMYXHmY

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 11 głosów Średnia: 4.9]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: