Jaguar oficjalnie poinformował, że nowy rocznik modelowy (2021) I-Pace zostanie wreszcie wyposażony w 3-fazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW. W samochodzie znajdzie się też system multimedialny Pivi Pro, który obecnie stosowany jest wyłącznie w Land Roverze Defenderze.

Ładowarka 3-f jako konieczność w Polsce

W Polsce zakład elektroenergetyczny znacznie szybciej zainstaluje nam przyłącze 3-fazowe z 16 amperami na fazę (230 V * 16 A * 3 = 11 kW) niż łącze 1-fazowe z 32 amperami (230 V * 32 A = 7,4 kW). Dlatego przy zakupie samochodu elektrycznego warto zwracać uwagę na to, żeby miał on ładowarkę trzyfazową, bo to oznacza szybsze uzupełnianie energii z przydomowej instalacji. Oraz z wielu słupków ładowania.

Jaguar zapowiada, że od teraz I-Pace będzie miał w standardzie ładowarkę 11 kW / 3-f (źródło).

Nie zmienia się natomiast moc ładowania przy korzystaniu ze stacji DC – samochód osiągnie maksymalnie 100 kW, co odpowiada około +84 km/10 min. (maksymalnie 84 kilometry zasięgu przy 10 minutach postoju na stacji 100 kW lub mocniejszej).

Jaguar I-Pace (2021) a (2020) – pozostałe nowinki

Auto pozwoli na szersze aktualizacje online: da się upgrade’ować firmware auta, mapy, system multimedialny, mechanizm zarządzania baterią (BMS) i zawiadujący ładowaniem. Wbudowane mapy będą optymalizować trasę z uwzględnieniem stanu naładowania baterii i znajdujących się po drodze punktów ładowania. Komunikacja będzie prowadzona z wykorzystaniem modułu eSIM / LTE, pojawi się możliwość udostępnienia internetu maksymalnie 8 urządzeniom (do 20 GB na miesiąc).

Samochód w standardzie otrzyma nowe 19-calowe felgi, które zastąpią wariant 18-calowy w najtańszej edycji S. Pojawi się nowe wykończenie grilla (Atlas Grey) oraz możliwość zakupu pakietu posrebrzeń okolicy atrapy chłodnicy, nakładek na lusterka i obwódek szyb (Bright Pack).

Rocznik modelowy (2021) I-Pace zostanie też wyposażony w 12,3-calowy wyświetlacz współpracujący z ekranami dotykowymi o przekątnych 10 i 5 cali. System multimedialny zostanie zmieniony na Pivi Pro.

Standardem stanie się podgląd otoczenia samochodu w 360 stopniach, a jako opcja zostanie zaoferowany podgląd z kamery wyświetlany we wstecznym lusterku (ClearSight).

Jaguar I-Pace to crossover segmentów D/D-SUV, oferuje 470 jednostek zasięgu WLTP (~402 km zasięgu realnego w trybie mieszanym), napęd na obie osie (AWD) i 290 kW / 400 KM mocy. Auto dysponuje baterią o pojemności 84,7 (90) kWh. Sądząc po zapowiedziach producenta, nie doczekamy się na razie wariantu, który oferowałby ponad 500 kilometrów realnego zasięgu:

> Magna prezentuje nowe zespoły napędowe do elektryków. Jaguar I-Pace (2021) z zasięgiem realnym 500+ km?

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4.5]