Niemiecki oddział Hyundaia ogłosił ceny Hyundaia Ioniq Electric (Elektro) w wersji z większą baterią. Zaczynają się one od 34 900 euro. Model tegoroczny jest od 1 600 euro tańszy (33,3 tys. euro), co pozwala nam sądzić, że bazowa cena Hyundaia Ioniq Electric (2020) w Polsce będzie zaczynać się od około 170 tysięcy złotych zamiast dotychczasowych 164 tysięcy złotych.
Hyundai Ioniq Electric 38 kWh – cena od 170 tysięcy złotych?
Nowy Hyundai wyposażony jest w baterię o pojemności 38 kWh (dotychczas: 28 kWh), która powinna pozwolić na przejechanie 250-270 kilometrów w trybie mieszanym. Hyundai chciałby osiągnąć 294 km WLTP, ale finalna homologacja jeszcze się nie odbyła – można się jednak spodziewać, że auto będzie wypadać nieco lepiej niż Nissan Leaf II (243 km).
Hyundai nie mówi nic o chłodzeniu akumulatorów. W dotychczasowym modelu stosowano aktywne chłodzenie powietrzem, dlatego spodziewamy się identycznego rozwiązania również w wersji (2020):
> Jak są chłodzone baterie w samochodach elektrycznych? [SPIS modeli]
Odświeżony model posiada zespół bateryjno-napędowy, który jest bardzo podobny do rozwiązania zastosowanego w Hyundaiu Kona Electric: nowy silnik ma moc 100 kW (136 KM) zamiast dotychczasowych 88 kW (120 KM), moment obrotowy to 295 Nm, a ładowanie odbywa się z mocą 7,2 kW przy podłączeniu do źródła prądu przemiennego.
Nowy Hyundai Ioniq Electric da się zarządzać zdalnie z wykorzystaniem aplikacji Hyundai Blue Link. Pozwoli ona na sprawdzenie stanu auta, ale też na uruchomienie klimatyzacji, rozpoczęcie, zakończenie lub zaplanowanie procesu ładowania.
W niemieckich salonach auto ma być dostępne od września 2019 roku (źródło). W Polsce zapewne będzie podobnie, choć spodziewamy się maksymalnie kilku egzemplarzy auta na cały kraj.