Znane są oficjalne ceny Hyundaia i30 w Polsce. O ile warianty czysto spalinowe nieszczególnie nas interesują, o tyle warto zaważyć, że w ofercie pojawiła się także wersja mild-hybrid („48V”). Cena i30 z uproszczoną hybrydą zaczyna się od 81 400 złotych w wariancie hatchback („Hatchback”) i 84 400 złotych w wersji kombi („Wagon”).

Ceny Hyundaia i30 i kombinacje z silnikami

Jeśli zdecydujemy się na zakup nowego Hyundaia i30, do wyboru dostaniemy jeden z czterech silników:

  • 3-cylindrowy benzynowy 1.0 T-GDI,
  • 4-cylindrowy benzynowy 1.5 DPI (tylko hatchback i kombi),
  • 4-cylindrowy benzynowy 1.5 T-GDI z układem uproszczonej hybrydy (mild hybrid, mHEV, Hyundai stosuje oznaczenie „48V”),
  • 4-cylindrowy diesel 1.6 CRDI (tylko hatchback i kombi).

> Nowy Hyundai Elantra (2021) dostępny również jako hybryda, Hyundai Elantra Hybrid

Uproszczona hybryda (mHEV) to niewielki silnik elektryczny zastępujący rozrusznik i alternator. Hyundai i30 z tym układem oferuje 118 kW (160 KM) mocy i 253 Nm momentu obrotowego, jest więc najmocniejszą jednostką w ofercie.

Trzeba jednak pamiętać, że mild hybrid pracuje inaczej niż typowy układ hybrydowy, który znamy choćby z samochodów Toyoty. O ile w starych hybrydach istnieje możliwość bezgłośnej jazdy na silniku elektrycznym, o tyle silnik w mHEV posłuży nam wyłącznie do odzyskiwania energii (rekuperacji) w trakcie zwalniania.

W wyjątkowych okolicznościach może wesprzeć przez chwilę pracę wału korbowego w silniku spalinowym.

Układ mild hybryd świetnie wypada w procedurach badających spalanie, ale jego możliwości należy uznać za krok wstecz w stosunku do starych hybryd, nie mówiąc o hybrydach plug-in. Jego praca może być zauważalna dopiero w słabszej wersji 1.0 T-GDI – tej jednak nie uświadczymy w Polsce.

Najbardziej podstawowa wersja Hyundaia i30 Hatchback z najprostszym konstrukcyjnie silnikiem 1.5 DPI w wariancie wyposażeniowym Classic Plus kosztuje 69 900 złotych. Gdy zdecydujemy się na mild hybrid, będziemy musieli dopłacić 11 500 złotych do 81 400 złotych.

> Mitsubishi Outlander PHEV – cena w Polsce od 175 990 złotych. Dobrze jest!

W obu przypadkach w standardzie otrzymamy pakiet systemów bezpieczeństwa (utrzymania ruchu, zapobiegania kolizji, monitorowania poziomu uwagi kierowcy, asystenta świateł drogowych), układ doświetlania zakrętów, manualną klimatyzację, radio z wyświetlaczem 3,8 cala czy Bluetooth (źródło).

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 17 głosów Średnia: 4.5]