Hyundai zaprezentował siódmą generację Hyundaia Elantry. Samochód został odświeżony i doczekał się napędu zelektryfikowanego – to Hyundai Elantra Hybrid. Wygląda na to, że Toyota Corolla zyskuje w swoim segmencie mocnego konkurenta.

Hyundai Elantra Hybrid: dane techniczne i wszystko, co wiemy

Hyundai Elantra Hybrid to samochód segmentu C, a więc kompakt. Zespół napędowy wersji hybrydowej składa się z 4-cylindrowego silnika spalinowego GDI o pojemności 1,6 litra, który pracuje w cyklu Atkinsona oraz silnika elektrycznego mocy 32 kW (43,5 KM) zasilanego z baterii o pojemności 1,32 kWh (źródło).

Według nomenklatury Toyoty jest to tzw. „samoładująca się hybryda”, czyli hybryda uzupełniająca energię dzięki pracy silnika spalinowego, bez możliwości ładowania z zewnątrz.

Łączna moc całego zespołu napędowego to 102 kW (139 KM), łączny moment obrotowy – 264 Nm. W przeciwieństwie do Toyoty, koreański producent standardowo stosuje dwusprzęgłową, 6-biegową skrzynię DCT.

Spalanie Hyundaia Elantry Hybrid w trybie mieszanym ma wynieść mniej niż 4,7 litra na 100 kilometrów.

> Hyundai Kona Electric 64 kWh z Czech już w dostawach. Produkcja: 150 egzemplarzy na dobę

Producent chwali się opcjonalnym cyfrowym kluczykiem, systemem rozpoznawania mowy oraz bezprzewodowym Apple CarPlay oraz Android Auto.

Gdyby o zaszeregowaniu do segmentu decydowały tylko wymiary, Hyundai  Elantra (2021) konkurowałby z segmentem D. Samochód ma 4,68 metra długości, 2,72 metra rozstawu osi, 1,83 metra szerokości i 1,41 metra wysokości. Z danych dostępnych w materiałach prasowych wynika, że z przodu będzie więcej miejsca na nogi niż w Toyocie Corolli, a z tyłu – w Toyocie Corolli i Hondzie Civic.

NIEMCY. Elektryczny Hyundai Kona [z dopłatami] już tańszy niż wersja hybrydowa

Nowa generacja Elantry została zaprezentowana w Stanach Zjednoczonych, ale dotychczas model sprzedawany był globalnie, więc spodziewamy się, że auto trafi również do europejskich i polskich salonów. Na rynku amerykańskim samochód ma być dostępny pod koniec roku.

Oto prezentacja przygotowana przez Hyundaia:

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: niektóre ujęcia prezentują model czysto spalinowy. Od hybrydy różni się on tylko brakiem napisu „hybrid” na tylnej klapie oraz oczywiście zespołem napędowym.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 5 głosów Średnia: 3.4]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: