Po długiej ciszy, ale w obiecywanym terminie. Ford podał ceny Forda Puma Gen-E, elektrycznego crossovera produkowanego w tym samym zakładzie w Krajowie (Rumunia), co spalinowi bracia. Specyfikacja Pumy Gen-E jest dość zaskakująca, z baterii o pojemności 43 kWh udało się wykrzesać aż 376 jednostek WLTP zasięgu (364 jedn. przy wyposażeniu Premium) a postój na ładowanie 10 -> 80 procent ma trwać zaledwie 23 minuty [w optymalnych warunkach].

Ford Puma Gen-E – kompromisy, żeby się wyróżnić?

Elektryczny Ford Puma jest modelem co najmniej intrygującym. Na pierwszy rzut oka może sprawiać wrażenie, że został skonfigurowany w taki sposób, żeby nie psuć sprzedaży spalinowego rodzeństwa – bateria ma zaledwie 43 kWh pojemności, prawdopodobnie użytecznej. Zwróćmy jednak uwagę, że niewiele większa Kia EV3 potrzebuje baterii o pojemności 58 kWh (+35,6 proc.), żeby pojechać o 9 procent dalej, tj. osiągnąć 410 jednostek WLTP. Jeszcze lepiej: Omoda E5 z 61 kWh osiąga 402 jednostki.

To nie koniec zaskoczeń: ładowanie do 80 procent ma się odbywać w ciągu 23 minut, czasie, który jest nieosiągalny dla aut znacznie wyższych klas. W baterii zastosowano zatem ogniwa o „rzadkich” elektrodach, dzięki którym możliwe jest długie utrzymywanie wysokiej mocy (średnio 1,8 C). Płacimy za to niską pojemnością baterii oraz stosunkowo wysoką ceną auta. Nie potrzebujemy natomiast szczególnie mocnych ładowarek, 100 kW wystarczy do rozpędzenia się do granicy możliwości modelu.

Elektryczna Puma powstaje na skonwertowanej platformie spalinowej a mimo tego ma 574 litry bagażnika [do dachu?], 43 litry bagażnika z przodu (frunka) i obsługuje one-pedal driving. Maksymalna moc silnika napędzającego przednie koła to 124 kW/168 KM. Przyspieszenie 0-100 km/h Pumy Gen-E trwa 8 sekund, Android Auto i Apple CarPlay są bezprzewodowe. Za podgrzewane fotele, kierownicę i przednią szybę zapłacimy 2 900 złotych w pakiecie Winter.

Ceny Forda Pumy Gen-E zaczynają się od 161 900 złotych w wersji wyposażeniowej Puma i od 171 900 złotych dla wariantu Puma Premium. Konfigurator modelu dostępny jest TUTAJ, czas oczekiwania na samochód to zaledwie 8 tygodni.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 9 głosów Średnia: 4.8]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: