Właśnie poznaliśmy oficjalne ceny Forda Mustanga Mach-E GT. Samochód w najszybszej wersji z napędem na obie osie będzie dostępny od 335 000 złotych brutto. Cena Tesli Model Y startuje od 329 990 złotych, ceny Mercedesa EQC 400 4Matic Sport – wariant rekomendowany przez konfigurator – od 347 000 złotych, a więc na podobnym poziomie.

Ford Mustang Mach-E GT a konkurencja

Ford Mustang Mach-E GT to najmocniejsza i najszybsza wersja elektrycznego crossovera Forda, model segmentu D-SUV. Samochód dysponuje napędem na obie osie, 358 kW (487 KM) mocy i 860 Nm momentu obrotowego. Bateria o pojemności 88 (98,8) kWh pozwala na pokonanie do 490 jednostek WLTP [inne źródła: „do 500 jedn. WLTP” – przyp. red. www.elektrowoz.pl], co powinno przełożyć się na niecałe 420 kilometrów realnie w trybie mieszanym i do 300-330 kilometrów na autostradzie.

Przyspieszenie Mustanga Mach-E GT do 100 km/h trwa 3,7 sekundy, auto jest więc najlepiej rozpędzającym pięciomiejscowym samochodem Forda, jaki kiedykolwiek był oferowany w Europie. Mach-E GT będzie konkurował jak równy z równym z Teslą Model Y Performance (3,7 s do 100 km/h). W obu przypadkach mówimy o pomiarze z odjęciem jednej stopy toczenia się. Ze startu zatrzymanego elektryczny Ford rozpędza się do 100 km/h w 4,4 sekundy. Wymieniony w tytule Mercedes EQC 400 4Matic będzie potrzebował na to 0,7 sekundy więcej (5,1 s).

Nowy elektryczny crossover Forda będzie oferowany z adaptacyjnym zawieszeniem noszącym marketingową nazwę Magneride Suspension, nie posiada natomiast opcji zawieszenia pneumatycznego. Promowane kolory lakierów to błękitny Grabber Blue i pomarańczowy Cyber Orange:

Podobnie jak Tesla Model 3/Y Performance, Mustang Mach-E GT zaoferuje nabywcy torowy tryb jazdy o nazwie Untamed Plus (pol. więcej niż nieokiełznany, źródło). Maksymalna moc ładowania modelu to 150 kW, oczywiście pod warunkiem, że podłączymy się do odpowiedniej ładowarki. Pojemność tylnego bagażnika wynosi 402 litry, w EQC jest to 500 litrów, w Jaguarze I-Pace 557 litrów, w Tesli Model Y… nie wiadomo.

Do wyposażenia opcjonalnego Mustanga Mach-E GT należą m.in. 10-głośnikowy system audio Bang&Olufsen, panoramiczny szklany dach, 20-calowe felgi z czerwonymi zaciskami hamulcowymi i sportowe siedzenia. Jako Elektrowóz poznaliśmy cenę wariantu GT dzięki temu, że cenniki właśnie trafiły do dealerów – samochód można zatem konfigurować i zamawiać. Zgodnie z deklaracją widoczną w witrynie WWW Forda pierwsze dostawy zaplanowano na koniec roku 2021.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: