Nowy Ford Focus (2019) został sfotografowany podczas sesji reklamowej w Portugalii. Nie byłoby w tym niczego nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że pojawiają się spekulacje o elektrycznej wersji auta z bateriami o pojemności… 40+ kilowatogodzin!

Ford Focus (2019): dane techniczne, platforma, wszystko, co wiemy

Ford Focus (2019) powstanie na platformie Ford C2, która jest lżejsza od obecnej o 50 kilogramów, ale zwiększa rozstaw osi o 5 centymetrów. Ma to pozwolić Fordowi na przeniesienie baterii z bagażnika – jak to było w dotychczasowej wersji Focusa Electric – w podłogę.

> Elżbieto Bieńkowska! Walka z dieslem jest OK, ale gdzie jest nasze zwolnienie z akcyzy? [OPINIA]

I tutaj zaczyna robić się ciekawie: portal PushEVs spekuluje, że bateria Focusa (2019) będzie miała 40+ kilowatogodzin pojemności, żeby auto nie odstawało od Nissana Leafa (2018) i Renault Zoe (2017). W bieżącym modelu bateria ma 33,5 kilowatogodziny pojemności, a zasięg auta wynosi 185 kilometrów (dane realne, EPA).

Gdyby bateria została powiększona do 40 kilowatogodzin, zasięg powinien wzrosnąć co najmniej do 221 kilometrów. Dodatkowe optymalizacje mogłyby sprawić, że Ford Focus (2019) przeskoczyłby Nissana Leafa /zasięg: 243 km/ i stanąłby w szranki z Chevroletem Boltem /zasięg: 383 km/.

> Ford Focus Electric – test Bjorna Nylanda

Ale to tylko spekulacje. Na razie wiadomo, że platforma Ford C2 została zaprojektowana zarówno z myślą o nowoczesnych hybrydach plug-in, jak i o autach czysto elektrycznych. O nowym Focusie wiemy właściwie tylko jedno: na pewno istnieje w wersji z silnikiem spalinowym.

Inne warianty poznamy za dwa miesiące. Premiera auta ma się odbyć w kwietniu 2018 roku.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 21 głosów Średnia: 4.8]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: