Fiat podał ceny Fiata 500e vel Nowego Fiata 500. Samochód z rocznika (2020) w wersji Action z najmniejszą baterią o pojemności 21,3 (23,8) kWh i najsłabszym silnikiem o mocy 70 kW (95 KM) startuje od 98 900 złotych. Tym samym Smart EQ zyskał w swoim segmencie mocnego konkurenta.

Nowy Fiat 500: ceny od 98 900 złotych dla mniejszej baterii i od 126 900 złotych dla większej

Najtańszy Nowy Fiat 500 „Action” dostępny jest wyłącznie w nadwoziu hatchback i w standardzie posiada już:

  • gniazdo szybkiego ładowania,
  • klimatyzację manualną,
  • stalowe felgi o średnicy 15 cali,
  • system rozpoznawania znaków drogowych (SJB),
  • światła dzienne LED,
  • fotele kierowcy i pasażera z pamięcią ustawień,
  • hamulec obsługujący Autohold,
  • uchwyt na smartfona.

Nie ma natomiast felg aluminiowych (koszt: 2 000 lub 3 600 zł), opcji szybkiego ładowania z mocą 85 kW, kluczyka w kształcie kamyka, systemu multimedialnego z wyświetlaczem, podłokietnika, klimatyzacji automatycznej (tylko manualna), czujników parkowania (koszt: 1 400 złotych), ładowarki indukcyjnej (koszt: 700 zł), kamery 360 stopni (tylko La Prima), reflektorów LED, podgrzewanych lusterek, panoramicznego dachu, asystenta świateł drogowych czy systemu utrzymania pasa ruchu.

Jak już wspomnieliśmy, bateria oferuje 21,3 (23,8) kWh pojemności, co według producenta pozwala na przejechanie 190 jednostek WLTP w trybie mieszanym (do 162 kilometrów realnie i do 190 kilometrów w mieście). Silnik ma 70 kW (95 KM) mocy, ale moment obrotowy – 220 Nm – wskazuje na to, że to dokładnie ta sama jednostka, co w mocniejszych wariantach.

Po prostu producent nałożył jej elektroniczny kaganiec, pozwolił na niższe maksymalne szybkości obrotowe i osłabił przyspieszenie (9,5 zamiast 9 sekund do 100 km/h).

Mocniejsze wersje Nowego Fiata 500 – Passion Hatchback, Passion 3+1 oraz Passion Cabrio – mają silnik o identycznym momencie obrotowym (220 Nm), wyższej mocy (87 kW/118 KM) i, przede wszystkim, wyposażone są w baterię o pojemności 37,3 (42) kWh, która obiecuje 303-320 jednostek WLTP zasięgu (259-274 km realnie w trybie mieszanym).

Warianty z większą baterią mogą być ładowane z mocą do 85 kW, podczas gdy wersja z mniejszą baterią obsługuje do 50 kW przy prądzie stałym. Co ciekawe, z opisów wynika, że wszystkie modele oferowane są z 3-fazową ładowarką 11 kW.

Mocniejsze modele dostępne są tylko w edycji „Passion”, która kosztuje:

  • od 126 900 zł dla Hatchbacka,
  • od 135 900 zł dla wersji 3+1,
  • od 139 900 złotych dla edycji Cabrio.

Nowy Fiat 500 w wersji Hatchback (po lewej), 3+1 (w środku) i Cabrio (po prawej) (c) Fiat

Głównym konkurentem Nowego Fiata 500 jest Smart EQ, który w dwuosobowej wersji ForTwo z baterią ~15 (17,6) kWh, silnikiem o mocy 60 kW (82 KM), przyspieszeniem do 100 km/h trwającym 11,6 sekundy i bez gniazda szybkiego ładowania startuje od 96 900 złotych. Wariant dla czterech osób, Smart EQ ForFour, z identycznymi parametrami technicznymi, kosztuje od 98 400 złotych.

Oto kompletny cennik samochodu, można go też pobrać TUTAJ:

 

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: