Chiński oddział Mitsubishi zaprezentował Mitsubishi Airtrek, elektrycznego crossovera bazującego prawdopodobnie na modelu GAC Aion LX. Auto wyposażono w baterię o pojemności 70 kWh, obiecywany przez producenta zasięg wynosi 520 jednostek według CATC, nowej procedury, która ma zastąpić NEDC.

Mitsubishi Airtrek – podstawowe informacje (bo innych brak)

Prace nad procedurą CATC zaczęły się w 2015 roku, żeby zastąpić stosowany w Chinach europejski NEDC i nie polegać na promowanym przez Europę WLTP. Badacze chwalą się, że dzięki niemu możliwe jest uzyskanie realistycznego spalania paliwa samochodu spalinowego, jednak Mitsubishi Airtrek jest bodaj pierwszym samochodem elektrycznym, któremu zmierzono zasięg właśnie z użyciem CATC.

Z tego względu realny zasięg Aitreka w trybie mieszanym możemy oszacować jedynie na podstawie pojemności baterii – oceniamy, że wyniesie on około 400 kilometrów. Producent mówi też o zintegrowaniu falownika, przekładni i silnika w pojedynczej obudowie, nie da się zatem wykluczyć, że podstawowa wersja auta ma napęd na jedną tylko oś.

Stylistycznie Mitsubishi Airtrek daje wyraźne wskazówki, że jest modelem japońskiej marki, mówi nam o tym ciemna atrapa chłodnicy między rozciągniętymi ramionami litery X podkreślającej reflektory:

Tak jak zasugerowaliśmy we wstępie, wygląda na to, że Airtrek powstał na bazie modelu Aion LX 70, w którym chiński GAC wykorzystał baterię o identycznej pojemności. Nie spodziewajmy się, że samochód trafi do Europy, tutaj Mitsubishi wprowadza auta opracowane w ramach aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi. Kolejne elektryczne Mitsubishi powstanie zapewne na platformie CMF-EV.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: