Cupra zapowiedziała wprowadzenie do oferty nowego modelu: Cupra Born VZ (hiszp. veloz = szybko). Samochód ma 240 kW/326 KM mocy i 545 Nm momentu obrotowego, co sugeruje, że auto nadal będzie miało napęd na tył i lekko podkręcony silnik APP550. Producent obiecuje przyspieszenie do 100 km/h w 5,7 sekundy, czyli o sekundę krócej niż dotychczas. Ceny nie podano, dostawy powinny wystartować w trzecim kwartale 2024 roku.

Cupra Born VZ – specyfikacja i wszystko, co wiemy

Dotychczas najmocniejszy wariant Cupry Born miał silnik APP310 o mocy 150 kW/204 KM dający się tymczasowo podkręcać do 170 kW/231 KM (wersja e-Boost). Wszystko wskazuje na to, że teraz będzie APP550, 210 kW/286 KM z możliwością krótkotrwałego podbicia do 240 kW/326 KM [spekulacje redakcji]. Interesująca jest pojemność baterii: Cupra Born VZ ma mieć 79 kWh netto, mamy więc albo stary pakiet o zwiększonej pojemności (mniejszy bufor), albo też nowy akumulator 84 (79) kWh.

Oprócz lepszego przyspieszenia podniesiono szybkość maksymalną auta. Wynosi ona teraz 200 km/h (źródło). Zmieniła się też szczytowa moc ładowania, która jest na poziomie 185 kW (2,3 C), chociaż trzeba zaznaczyć, że już Volkswagen ID.3 Pro S z baterią 82 (77) kWh potrafi osiągnąć nawet 186-187 kW. Oczywiście może być też tak, że obietnica producenta dotyczy wartości przyjmowanej przez ogniwa, wtedy ładowarka pokazywałaby nawet 190+ kW.

Ładowarka pokładowa AC-DC jest trzyfazowa, osiąga 11 kW.

Deklarowany zasięg WLTP Cupry Born VZ to 570 jednostek, 487 kilometrów realnie w trybie mieszanym, około 340 kilometrów przy jeździe autostradowej z szybkością GPS-ową 120 km/h i rozładowaniu baterii do zera. Czas ładowania od 10 do 80 procent powinien wynieść 25 minut. Samochód wyposażony jest w sportowe zawieszenie DCC, które ma być sztywniejsze niż w standardowym Bornie. Samochód ma też kubełkowe fotele i pozwala na sterowanie rekuperacją z użyciem łopatek przy kierownicy.

Wariant Born VZ dostępny będzie ze specjalnymi lakierami: zielonym Dark Forest i czarnym Midnight Black, oferowane w zestawie felgi są 20-calowe. Ekran centralny został powiększony o 0,9 cala, do 12,9 cala. Przyjmowanie zamówień ma się rozpocząć w drugim kwartale, dostawy powinny ruszyć w trzecim kwartale 2024 roku.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]