Linda Jackson, prezes Citroena, zasugerowała, że nowy Citroen C1 może pojawić się w wersji elektrycznej. Grupa PSA uzgadnia z Toyotą dane techniczne kolejnej generacji, ponieważ C1, Toyota Aygo i Peugeot 108 produkowane są w tej samej fabryce w Czechach.

Elektryczny Citroen C1, czyli twarda konkurencja dla Smarta EQ

Według informacji, które uzyskał portal Automotive News (źródło), kolejna odsłona Citroena C1 będzie prawdopodobnie szła w stronę napędów elektrycznych. Toyota i Grupa PSA mają wypracować założenia nowej generacji w ciągu najbliższego roku – obecna zadebiutowała na rynku w 2014 i powoli zaczyna się starzeć.

> Oto Renault Zoe (2020): bateria 50 kWh, większa kabina, CCS Combo 2?

Przedstawiciele Grupy PSA twierdzą, że mają doskonałe stosunki z Toyotą. Toyota z kolei jest nieco bardziej zdystansowana i podkreśla, że „jeśli będzie miała inną strategię, nadejdzie czas zakończenia [współpracy]”. Firma otwarcie przejawia niechęć do pełnej elektryfikacji napędów, chociaż w kontekście wodoru wspomina, że auta miejskie na pewno będą elektryczne:

„Samochody zasilane ogniwami paliwowymi (FCEVs) są kluczowe z punktu widzenia dekarbonizacji transportu”. Według Toyoty samochody elektryczne na baterie (BEV, niebieski obszar) sprawdzą się na terenach miejskich, natomiast większe auta osobowe i transport wykorzystają raczej ogniwa wodorowe (FCEV). Na osi poziomej znajduje się średni dystans dzienny w milach (1 mila = 1,6 km) (c) Toyota

Jak informuje prezes Toyoty na Europę, Johan van Zyl, Aygo jest ważnym modelem w gamie producenta, który przyciąga do marki nowych klientów. Z tego względu Toyota Aygo pozostanie prawdopodobnie jedynym modelem, który przetrwa wycięcie z rynku modeli rozpoczynających się na „a”, czyli Aurisa i Avensisa. W pierwszej połowie 2018 roku Toyota sprzedała w Europie 50,8 tysiąca egzemplarzy Aygo. Samochód był czwartym najlepiej sprzedającym się autem tego segmentu po Fiacie 500, Fiacie Panda i VW Upie (dane Jato Dynamics).

> Elektryczny Citroen C4 ma być gotowy w 2020 roku. Zetrze się z VW ID.

Warto dodać, że japoński producent rozważa uczynienie z Aygo crossovera. Dzięki temu ruchowi model zyskałby modne kształty, a Toyota miałaby narzędzie do walki z europejskim Audi Q1, które ma zadebiutować w 2020 roku.

 

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]