Podczas salonu samochodowego w Paryżu BYD oficjalnie wprowadził na europejski rynek model BYD Sealion 7, w Chinach znany pod nazwą BYD Sealion 07 EV. Auto należy do rodziny „oceanicznej” (porównaj: Seal, Dolphin itd.), zostało stworzone jako bezpośrednia konkurencja Tesli Model Y, ma baterię o pojemności do 91,3 kWh zbudowaną w oparciu o ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe i napęd na obie osie. Ma się pojawić też wersja z mniejszym akumulatorem i napędem na tył. W Państwie Środka ceny BYD-a Sealion 7 są niezwykle atrakcyjne:
BYD Sealion 7: cena, specyfikacja i wszystko, co wiemy
BYD Sealion 7 ma trafić do sprzedaży w wybranych krajach europejskich jeszcze w październiku, jego dostawy powinny wystartować pod koniec roku. Ceny modelu nie zostały ujawnione, najdroższy wariant 550 4WD kosztuje w Chinach 239 800 juanów, równowartość 134 000 złotych, podczas gdy Tesla Model Y LR RWD dostępna jest w Chinach za 249 900 juanów. W Polsce ta sama Tesla kosztuje 214 990 złotych, ale strategia cenowa BYD-a zakłada, że auta producenta na Starym Kontynencie są nieco droższe niż konkurencyjne Tesle, dlatego spodziewajmy się, że cena BYD-a Sealion 550 4WD wyniesie około 219 000 do 239 000 złotych.
To nadal świetna oferta, jeśli weźmiemy pod uwagę, że mówimy o najmocniejszym modelu z napędem na obie osie, baterią 91,3 kWh i 390 kW/530 KM mocy. Ta opcja wyposażeniowa ma 550 jednostek CLTC zasięgu i jeśli certyfikowano ją z wykorzystaniem najnowszego wariantu CLTC, zasięg WLTP auta powinien wynieść około 570-600 jednostek WLTP, około 513 kilometrów realnie w trybie mieszanym, około 360 kilometrów przy jeździe z szybkością 120 km/h i rozładowaniu baterii do zera [bardzo wstępne obliczenia redakcji Elektrowozu].
W Chinach BYD Sealion 7 dostępny jest także w wersjach 550 Standard, 610 Long Range i 610 Smart, gdzie liczby oznaczają zasięgi według CLTC. Najtańszy model kosztuje o około 21 procent mniej niż edycja topowa. Wszystkie warianty wyposażone są w obracany ekran centralny o przekątnej 15,6 cala i baterię BYD Blade z ogniwami LFP, które pełnią rolę szkieletu pakietu i kręgosłupa samochodu (bateria strukturalna).
Platforma samochodu nosi nazwę e-Platform 3.0 Evo, wymiary BYD-a Sealion 7 to 4,83 metra długości przy 2,93 metra rozstawu osi. Maksymalna moc ładowania to 230 kW, model potrafi oddawać energię (V2L), w wyższych wersjach wyposażenia dysponuje m.in. HUD-em i przyciemnianym elektrycznie szklanym dachem, w niemal każdym miejscu dostajemy zatem to, co w Modelu Y plus bonus. Dotyczy to zarówno dachu (przyciemnianie), jak też tapicerki (skóra Nappa w najwyższej wersji) czy ładowania od 10 do 80 procent (producent obiecuje 24 minuty).
W Polsce premiera BYD-a Sealion 7 spodziewana jest w 2025 roku.
Nota od redakcji Elektrowozu: producent pozycjonuje Sealiona 7 względem Tesli Model Y, ale patrząc na tył odnosimy wrażenie, że największym przegranym w tych zawodach będzie Mercedes…