Nowy hybrydowy BMW X5 (2019) xDrive45e iPerformance zaskakuje parametrami. Samochód ma przejeżdżać prawie 54 kilometry na baterii, a łączna moc auta wyniesie 394 konie mechaniczne (290 kW). Auto zastępuje na rynku X5 xDrive40e, będzie bardziej ekologiczne mimo… większego silnika.
Nowy BMW X5: większy zasięg, większa bateria i większy… silnik?!
Zgodnie z informacją reklamową nowa hybryda plug-in BMW X5 wyposażona jest w 6-cylindrowy (!) silnik o pojemności 3 litrów, który należy do rodziny silników BMW EfficientDynamics. To spora zmiana, jeśli wziąć pod uwagę, że w xDrive40e pracował silnik z czterema cylindrami o pojemności zaledwie 2 litrów:
Zasięg BMW X5 xDrive45e według „procedury WLTP przeliczonej na NEDC dla potrzeb porównawczych” wynosi 80 kilometrów (patrz wyżej), co oznacza, że samochód na jednym ładowaniu powinien w realnych warunkach przejechać około 53,7 kilometra [szacunki www.elektrowoz.pl; liczby dla WLTP będą wyższe]. To ponad dwa razy więcej niż xDrive40e, który na baterii był w stanie pokonać zaledwie 22,5 kilometra:
Silnik elektryczny osiąga moc 112 KM, a łączna moc całego zestawu to 394 KM (290 kW). Moment obrotowy wynosi 600 Nm, co pozwala na rozpędzenie SUV-a do 100 km/h w zaledwie 5,6 sekundy! Jazda w trybie czysto elektrycznym będzie możliwa do 140 km/h. Biorąc pod uwagę wzrost zasięgu, pojemność wbudowanej baterii musiała wzrosnąć z dotychczasowych 9 kWh (xDrive40e) do 21,5 kWh (!). Trudno nie odnieść wrażenia, że do samochodu trafiły baterie z pierwszych egzemplarzy BMW i3…
Nowe BMW X5 ma zadebiutować w Europie w 2019 roku.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|