BMW oficjalnie zaprezentowało model BMW i8 Roadster, czyli dwumiejscowy sportowy kabriolet. W porównaniu do pierwotnego BMW i8, baterie zostały powiększone z 7 do 11,6 kilowatogodziny. Samochód jest też nieco mocniejszy niż pierwowzór. Auto pokazano na targach Los Angeles Auto Show 2017.
BMW i8 na LA Auto Show 2017
Spis treści
Nowy BMW i8 Roadster – tak jak pierwowzór – wyposażony jest w napęd hybrydowy. Auto posiada 3-cylindrowy silnik spalinowy TwinTurbo o mocy 228 koni mechanicznych (KM) oraz silnik elektryczny o mocy 141 koni mechanicznych; silnik elektryczny starszego brata, BMW i8 Coupe (srebrny) ma moc 129 koni mechanicznych.
Silnik elektryczny napędza koła przednie, natomiast spalinowy – tylne.
BMW deklaruje, że baterie BMW i8 Roadster o pojemności 11,6 kWh wystarczają na przejechanie 53 kilometrów, co oznaczałoby 36 kilometrów zasięgu czysto elektrycznego według realnej procedury EPA.
BMW i8 Roadster: mocniejszy, ale wolniejszy
Mimo mocniejszego silnika, nowy i8 Roadster przyspiesza od 0 do 100 km/h nieco wolniej niż swój starszy brat: potrzebuje na to 4,6 sekundy (przyspieszenie BMW i8 Coupe od 0 do 100 km/h wynosi 4,4 s). W obu autach szybkość maksymalna to 250 kilometrów na godzinę.
Oprócz tych drobnych modyfikacji napędu, BMW i8 Roadster (pomarańczowy) i BMW i8 Coupe (srebrny) są do siebie bardzo podobne, nie licząc, rzecz jasna, braku dachu w wersji Roadster.
Wnętrze BMW i8 Roadster: nowe siedzenia, w bazie bez HUD
BMW deklaruje, że w nowej wersji BMW i8 dokonano pewnych wzmocnień w tworzywach sztucznych, odświeżono siedzenia i dodano więcej opcji personalizacji wnętrza:
HUD, czyli możliwość wyświetlania parametrów jazdy na przedniej szybie auta, jest opcjonalny. W podstawowej wersji go nie będzie.
Cena BMW i8 Roadster nie jest jeszcze znana. Jak informuje Electrek, powinna zostać ujawniona, gdy samochód zacznie trafiać do salonów – co ma nastąpić w maju 2018 roku.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|