Koncern Stellantis ogłosił, że na rynek trafia nowy Abarth 500e, wzmocniona wersja Fiata 500e. Auto ma oferować lepszą dynamikę niż Abarth 695, szczególnie przy szybkościach w przedziałach 20-40, 40-60 i 60-100 km/h. Elektryczny Fiat 500e Abarth vel Abarth 500e dysponuje tą samą baterią, co cywilna wersja Fiata 500e, 42 (~39) kWh, a napędzający przednie koła silnik osiąga do 113,7 kW/155 KM mocy i do 235 Nm momentu obrotowego.
Abarth 500e, mała zadziora
Choć samochody elektryczne koją uszy cichą jazdą, strona Abartha 500e (TUTAJ) zaczyna od zapoznania nas z dźwiękiem, jaki będzie wydawał mały elektryk. Oto on, brakuje chyba tylko stopniowania „obrotów” w zależności od obciążenia i szybkości. Dźwięk jest generowany elektronicznie, zintegrowany z systemem AVAS, część jego brzmień może zostać wyłączona:
Jeśli ktoś nie chce słuchać gangu silnika, może wybrać opcję z bliżej nieokreślonym brzdąkaniem gitary.
Abarth 500e jeździ na 18-calowych felgach, przyspieszenie do 100 km/h trwa w nim 7 sekund pod warunkiem baterii naładowanej do ponad 90 procent. Auto ma niemal 114 kW mocy i chwali się doskonałą dynamiką w mieście, w tym podczas wyprzedzania. Aby zachęcić kierowców do szybkiego zużywania energii ( 😉 ), producent skonfiguruje w nim tryby jazdy Scorpion Street i Scorpion Track. Scorpion Street pozwoli na wykorzystanie maksymalnej mocy i będzie mocno odzyskiwał energię przy zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia, Scorpion Track tego nie zrobi.
Trzecim trybem jazdy będzie Turismo, w którym maksymalna moc silnika zostanie ograniczona do 100 kW/136 KM, maksymalny moment do 220 Nm zamiast 235 Nm.
Jako pierwszy ma zadebiutować wariant Abarth 500e Scorpionissima (pol. bardzo skorpion) wyposażony w standardzie w ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala kompatybilny z bezprzewodowym Android Auto i Apple CarPlay (liczniki mają 7 cali). System audio to JBL, deskę rozdzielczą pokryto alcantarą, w samochodzie dostępny jest podgląd parkowania z lotu ptaka.
Ceny Abartha 500e nie podano, wiadomo natomiast, że jego konfiguracja i zamawianie będą odbywały się online. Na samochód można się zapisywać od 22 listopada.
Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: nasz Czytelnik i właściciel Tesli Model S, Pan Przemysław, bardzo sobie chwalił Fiata 500. Mówi, że to zupełnie inne auto niż poprzednia generacja. Nie jeździliśmy, bo jesteśmy zwolennikami aut uniwersalnych, ale warto mu wierzyć. Dla zainteresowanych konfigurator TUTAJ.