Na niemieckim TFF-Forum pojawił się duży spis nowości, które mogą pojawić się w Teslach Model 3 i Model Y z rocznika (2022). Oprócz akumulatora 12 V Li-ion i wydajniejszego komputera multimedialnego mówi się też o klejonych szybach z tyłu, środkowej poduszce powietrznej z przodu czy klaksonie 3w1 (Superhorn).
Potencjalne zmiany w nowych Teslach Model 3/Y (2022) w stosunku do wersji (2021)
Na wstępie zaznaczmy, że opisywane poniżej zmiany zostały przewidziane w symbolice stosowanej w opisie wersji samochodów. Mogą, ale nie muszą zostać wprowadzone. Gdy się pojawią, mogą zawitać najpierw do aut droższych lub tylko do aut droższych, lub tylko do poszczególnych wersji (np. Tesli Model 3 ALBO Tesli Model Y). W Chinach komputer multimedialny z procesorem AMD Ryzen dostępny jest aktualnie wyłącznie w Teslach Model Y Performance.
O nowym procesorze i akumulatorze 12 V o znacząco mniejszej pojemności, ale wyższym napięciu pracy (realnie: do 16 V), pisaliśmy już parokrotnie. Kanał Ingineerix zaprezentował nawet te nowinki na filmie, choć trzeba zaznaczyć, że były to podzespoły pochodzące z Tesli Model S Plaid, bo tak wyposażone Tesle Model Y Performance nie były jeszcze wtedy dostępne:
Oprócz powyższych zmian w Teslach Model 3/Y (2022) mają pojawić się również między innymi:
- nowa karta otwierająca drzwi,
- klejone szyby w tylnych drzwiach (dotychczas były tylko z przodu),
- radar (?) w kabinie Tesli Model Y,
- nowy klakson (Superhorn) obsługujący AVAS, klakson i alarm (3w1),
- środkowa poduszka powietrzna montowana w fotelu kierowcy,
- odświeżony interfejs użytkownika (źródło).
W oznaczeniach kodowych pojawiło się też miejsce na nową fabrykę, Giga Berlin-Brandenburg, oraz warianty wyposażone w nowe ogniwa LG Energy Solution (5L). Tesle Model 3 wreszcie zostały/zostaną wyposażone w kamery wykorzystywane podczas automatycznego parkowania (AutoPark).
Warto zwrócić uwagę, że choć podniesiono napięcie w instalacji, wymieniono jedynie pompę płynu do spryskiwaczy. Cała reszta osprzętu elektrycznego i elektronicznego najwyraźniej nie ma problemów z wyższym napięciem. Byłoby to nie do pomyślenia w czasach, gdy oświetlenie samochodowe bazowało przede wszystkim na żarówkach.
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: