Volvo zapowiedziało nowe wersje Volvo XC40 i C40 Recharge z napędem na tył i obie osie. Auta mają lepsze zasięgi, nawet do 60 jednostek WLTP więcej niż obecne modele, na ładowarkach rozpędzą się też do maksymalnie 200 kW zamiast obecnych 150 kW. Przy wariantach z napędem na jedną oś najważniejsza modyfikacja to przeniesienie silnika z przodu na tył. Samochody trafią do oferty w bieżącym roku.

Lepiej w AWD, pierwsze RWD od lat

Volvo pochwaliło się, że odświeżone XC40 i C40 są pierwszymi samochodami z napędem na tył od 25 lat. Dotychczas producent produkował albo warianty z napędem na obie osie, albo na przód, bo przy samochodach spalinowych to ostatnie rozwiązanie było bezpieczniejsze w podbramkowych sytuacjach niż napęd na tył.

Znajdujące się na tylnej osi silniki zostały opracowane przez Volvo i wykorzystają magnesy trwałe. Ich moc wyniesie 175 kW/238 KM (dotychczas: 170 kW/231 KM FWD). Baterie w tych wariantach będą miały 69 (~65) kWh pojemności, zasięg XC40 Recharge RWD wzrośnie do 460 (dotychczas: 425) jednostek WLTP. Daje to 393 kilometry realnie w trybie mieszanym oraz 276 kilometrów przy jeździe autostradowej z szybkością 120 km/h [wstępne obliczenia redakcji Elektrowozu].

Identyczny zespół napędowy pojawi się w C40 Recharge RWD, które jednak dzięki bardziej opływowej sylwetce zaoferuje nawet 476 jednostek WLTP zasięgu zamiast dotychczasowych 438 jednostek. To 407 kilometrów w trybie mieszanym albo 286 kilometrów na autostradzie przy rozładowaniu baterii do zera.

Kto potrzebuje maksimum zasięgu, wybierze wersję RWD z mocniejszym silnikiem 185 kW/252 KM i dużą baterią o pojemności 82 (~77) kWh. Oferuje ona do 515 jednostek WLTP w XC40 Recharge i 533 jednostki WLTP w C40 Recharge. To odpowiednio 440 lub 456 kilometrów w trybie mieszanym i 309 lub 320 kilometrów na autostradzie.

Najmocniejsze wersje Volvo będą miały dodatkowy silnik indukcyjny na przedniej osi. Dotychczas w wariantach Recharge Twin Engine (AWD) rozkład mocy był równy i wynosił 150+150 kW. Teraz będzie to 117 kW/159 KM + 185 kW/252 KM. Akumulator będzie ten sam, co w wersji Long Range RWD, czyli 82 (~77) kWh, zasięg to 500 (XC40) lub 507 jednostek WLTP, o 62 lub 56 jednostek więcej niż w roczniku modelowym (2022).

Moc ładowania zostanie podbita do 200 z dotychczasowych 150 kW. Volvo obiecuje, że uzupełnienie od 10 do 80 procent zajmie 28 minut, oczywiście pod warunkiem wpięcia się do ładowarki o mocy 200 kW.

Najciekawszy komentarz do artykułu według redakcji Elektrowozu napisał Tim:

No właśnie. Jestem idealnym targetem dla tego samochodu, obu wersji tak naprawdę (bagażnik trochę mały, ale musiałbym go zobaczyć na żywo bo każdy liczy inaczej, a schowki pod podłogą też się liczą dla mnie), ale przy tej cenie to chyba dalej głupio byłoby nie wybrać Tesla Model Y LR.

Ja rozumiem, że każdy chce być premium i tak się cenowo pozycjonować, ale część producentów musi zejść na ziemię z cenami.

Odpowiedz albo zadaj pytanie innym użytkownikom: polskie Forum Volvo XC40/C40 Recharge

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 6 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: