Seat zaprezentował nową wersję modelu Leon (2020), kompaktu bazującego na rozwiązaniach z Golfa. Z naszego punktu widzenia najciekawsza informacja jest taka, że auto dostępne będzie z dwoma napędami hybrydowymi: jako hybryda uproszczona, Seat Leon eTSI, oraz jak wariant ładowany z gniazdka, Seat Leon eHybrid.

Seat Leon (2020) w wersji hybrydowej – dane techniczne i wszystko, co wiemy

Uproszczona hybryda, Seat Leon eTSI, wykorzystuje instalację o napięciu 48 woltów, niewielki silnik elektryczny zastępujący alternator i rozrusznik oraz jeden z dwóch silników spalinowych: 1.0 TSI 81 kW (110 KM) lub 1.5 TSI 110 kW (150 KM). Obydwa warianty współpracują wyłącznie z dwusprzęgłową skrzynią DSG (źródło).

Seat Leon eHybrid, hybryda ładowana z gniazdka, to jedyna wersja nowego Leona, którą pojeździmy wyłącznie na silniku elektrycznym. Auto ma baterię o pojemności 13 kWh (~10 kWh pojemności użytecznej), dzięki której, jak obiecuje producent, pokonamy do 60 jednostek WLTP, co powinno przełożyć się na około 51 kilometrów zasięgu realnego [wstępne obliczenia www.elektrowoz.pl].

Silnik spalinowy to standardowe 1.4 TSI. Całkowita maksymalna moc układu wynosi 150 kW (204 KM). Producent nie zapowiada na razie odpowiednika Volkswagena Golfa eHybrid GTE o wyższej mocy:

> Nowy Volkswagen Golf VIII jako uproszczona hybryda eTSI i hybryda plug-in eHybrid

Nowy Seat Leon (2020) do sprzedaży trafi w drugim kwartale 2020 roku.

Zdjęcia: Seat Leon w wersji hatchback (czerwony) i kombi/Sportstourer (szary). Tylko ten drugi jest hybrydą plug-in – można to rozpoznać po gniazdku na lewym błotniku (c) Seat

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 9 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: