Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Nowe Porsche K1 to największy model na platformie PPE. Ponoć 700 jedn. WLTP zasięgu, 7 miejsc, bateria 100+ kWh

Portal Autocar dowiedział się, że Porsche pracuje nad dużym SUV-em oznaczonym roboczo K1. Auto ma być największym modelem w gamie zbudowanym w oparciu o platformę PPE, zyska siedem miejsc w kabinie, prawdopodobnie będzie miało baterię o pojemności ponad 100 kWh oraz około 700 jednostek WLTP zasięgu. To oznacza, że samochód będzie mógł się ładować z mocami zbliżonymi do maksimum oferowanego przez stacje Ionity. Cena też ma być bliska maksimum.

Porsche K1 – wszystko, co wiemy

Autocar dowiedział się, że cena Porsche K1 [nazwa robocza] ma wynieść więcej niż 180 000 dolarów (150 500 funtów). Dla porównania: najdroższe i najmocniejsze Porsche Taycan Turbo S Cross Turismo kosztuje od 191 450 dolarów, podczas gdy w Polsce jego cena startuje od 823 000 złotych. K1 będzie więc bezpośrednim konkurentem Lucida Air, przynajmniej w kwestii tego, jak głęboko trzeba będzie sięgnąć do portfela, żeby stać się jego posiadaczem.

Samochód zostanie zbudowany na platformie PPE stworzonej przez Audi, co zapewni mu pokrewieństwo z Porsche Macan EV czy Audi Q6 e-tron. Auto ma trafić do sprzedaży po A6 e-tron, elektrycznym Porsche Boxsterze/Caymanie i nawet elektrycznym Porsche Cayenne. Według Autocara zadebiutuje w 2027 roku [lub jako rocznik modelowy (2027), bo portal stosuje te pojęcia zamiennie]. Najmocniejsza wersja ma zyskać nazwę Turbo S – taką samą, jaką zastosowano w Taycanie. Pierwotnie mówiło się, że K1 powstanie na nowej platformie koncernu Volkswagena, SSP Sport, która miała wypączkować z MEB i PPE, jednak ostatecznie miało paść na zaktualizowany wariant PPE.

Porsche K1 zaoferuje w standardzie 7 miejsc w kabinie (niczym Volvo EX90), zawieszenie pneumatyczne, jego bateria ma mieć ponad 100 kWh pojemności, dzięki czemu zasięg auta ma wynieść do 700 jednostek WLTP. Dla porównania: Tesla Model X Plaid obiecuje 543 jedn. WLTP zasięgu, Tesla Model X nie-Plaid to 576 jednostek. Jeśli doniesienia Autocara dotyczące pojemności akumulatora się spełnią, na stacjach ładowania Ionity samochód może rozpędzać się do nawet 350 kW. K1 ma mieć silniki chłodzone olejem i instalację klasy 800 V, a precyzyjniej: aż 920 V.

Nota od redakcji Elektrowozu: ciekawe, że platforma J1 znikła z zapowiedzi. Powstały na niej tylko dwa modele, Porsche Taycan (z wariacjami) i Audi e-tron GT. Nie ma SUV-a, nie ma dalszych prac (J2), Porsche i Audi skupiły się wyłącznie na PPE.

Platforma PPE na przykładzie Porsche Macan EV (c) Porsche

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version