Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Nowe Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid z silnikiem elektrycznym o mocy 130 kW/177 KM, baterią 25,9 kWh i ładowarką 3-f

Porsche pochwaliło się odświeżoną wersją Cayenne Turbo E-Hybrid. Samochód ma mocniejszy silnik elektryczny i większą baterię oraz więcej mocy maksymalnej, ale najważniejsza zmiana dotyczy chyba ładowarki pokładowej. Model nie dysponuje złączem szybkiego ładowania CCS, więc nabywców modelu ucieszy, że auto obsługuje teraz uzupełnianie energii z mocą do 11 kW za sprawą 3-fazowej ładowarki pokładowej AC-DC.

Nowe Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid – specyfikacja i wszystko, co wiemy

W przeciwieństwie do Cayenne E-Hybrid, gdzie zastosowano silnik V8, bazą dla Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid jest silnik spalinowy V8 biturbo o pojemności czterech litrów i mocy 441 kW/600 KM. Wraz z dodatkowym silnikiem elektrycznym o mocy 130 kW/177 KM auto osiąga w sumie 544 kW/740 KM i 950 Nm momentu obrotowego, co ma gwarantować przyspieszenie 0-100 km/h trwające 3,7 sekundy.

To o 0,2 sekundy szybciej niż Tesla Model X i około 1,1 sekundy wolniej niż Model X Plaid. W gamie elektryków Porsche identyczne przyspieszenie oferuje Porsche Taycan GTS, który jednak jest mniejszy od Cayenne.

Kto zdecyduje się na zakup wariantu Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe z pakietem GT, skróci czas przyspieszania do 100 km/h do 3,6 sekundy.

W przeciwieństwie do Mercedesa, Porsche nie decyduje się na razie na montaż portów ładowania DC (CCS), nie pozwala więc na szybkie ładowanie. Ale firma powiększyła baterię do 25,9 (21,8) kWh i najwyraźniej uznała, że musi ją zgrać z 3-fazową ładowarka pokładową AC-DC. Dzięki niej uzupełnianie energii powinno potrwać do 2,5 godziny, nawet przy akumulatorze rozładowanym do zera.

Producent deklaruje, że zasięg WLTP Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid wynosi 70-73 jednostki w trybie mieszanym (źródło). Daje to 60-62 kilometry realnie i zużycie energii na poziomie 42 kWh/100 km (!). Firma przypomina, że chodzi przede wszystkim o dynamikę jazdy, a z dodatkowym pakietem wizualnym GT – również o wygląd modelu. W samochodzie zastosowano zawieszenie pneumatyczne z amortyzatorami z dwiema komorami i dwoma zaworami, które pozwalają na precyzyjniejsze sterowanie zachowaniem nadwozia przy pracy w obu kierunkach.

Aktualna cena Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid zaczyna się od 863 000 złotych. Konfigurator modelu dostępny jest TUTAJ.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 2.5]
Exit mobile version