Polski oddział SAIC Motor zaprosił nas na prezentację MG3 Hybrid+. Samochody spalinowe nieszczególnie leżą w kręgu zainteresowań redakcji Elektrowozu, ale MG3 pod paroma względami okazał się ciekawy. Otóż według deklaracji przedstawicieli MG „niezależni eksperci” uznali, że „jeździ się nim jak autem elektrycznym” dzięki silnikowi elektrycznemu o mocy 100 kW/136 KM. Przy okazji premiery poznaliśmy ceny MG3 Hybrid+, usłyszeliśmy potwierdzenie, że MG Cyberster trafi do sprzedaży w 2024 roku i poznaliśmy garść statystyk sprzedaży. Zacznijmy od tych ostatnich:

MG4 Electric na tle gamy MG jako przykład chińskiego producenta w Polsce – statystyki

Od początku 2024 roku MG sprzedało w Polsce 1 879 samochodów z wszystkimi rodzajami napędów. Największą popularnością cieszy się MG HS, najsłabiej wypada elektryczny MG4 – od stycznia do maja 2024 kupiono 149 sztuk – choć w salonach, które widywaliśmy, jest mocno eksponowany. Liczba niby niewielka (parędziesiąt egzemplarzy miesięcznie), ale warto zwrócić uwagę, że stanowi 7,9 procent wyniku marki. Tymczasem według danych ACEA samochody elektryczne na tle całości generują w naszym kraju nieco ponad 3 procent rynku.

Aktualnie MG ma już 19 salonów w całym kraju, do końca roku chce mieć ich 40. W 2024 roku do oferty w Polsce trafi tylko jeden elektryk, MG Cyberster. Oprócz niego zaplanowano aż sześć premier: MG3 Hybrid+ (teraz), MG3 niehybrydowe, dwa modele/warianty segmentu B, hybrydowy i spalinowy oraz jeden kompakt z dwoma zespołami napędowymi: spalinowym i hybrydowym ładowanym z gniazdka. W 2025 roku potwierdzone są cztery premiery.

MG3 Hybrid+ – ceny i wszystko, co wiemy

MG3 nie jest modelem nowym, pokazano go już podczas salonu w Genewie. Teraz trafił do Polski, najpierw jako stara hybryda (HEV), w której silnik spalinowy o mocy 75 kW/102 KM współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW/136 KM zasilanym z baterii o 1,83 kWh pojemności. Łączna moc zespołu napędowego to 143 kW/195 KM. Przedstawiciele firmy podkreślają z dumą, że samochód wyposażono w trzybiegową przekładnię, dzięki czemu nie ma efektu wycia silnika spalinowego podczas mocnego przyspieszania.

Dzięki silnikowi elektrycznemu o dużej mocy auto ma jeździć „jak elektryk”. Czy tak jest – trudno powiedzieć. Wiadomo natomiast, że na baterii, bez uruchamiania silnika spalinowego, potrafi rozpędzić się do 60 km/h. Ceny MG3 Hybrid+ zaczynają się od 87 950 złotych za bazowy wariant, przez 94 500 złotych za wersję doposażoną i 101 000 złotych za wariant topowy Exclusive. Bezpośrednią konkurencją modelu są Toyota Yaris Hybrid i Renault Clio.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4]