Według doniesień Bloomberga, Volkswagen przymierza się do zmiany logo. Nowe logo VW ma ułatwić zatarcie wspomnień o dieselgate, kojarzyć się z innowacyjnością i uzasadniać wyższą cenę samochodów [elektrycznych].
Nowe logo VW od 2019 roku
Aktualne logo Volkswagena pochodzi z 1948 roku i w ciągu minionych lat niewiele się zmieniało (patrz ilustracja na górze). Ostatni drobny lifting zastosowano w 2012 roku, kiedy logo stało się bardziej lśniące i trójwymiarowe. I choć rok 2017 był dla niemieckiego producenta rekordowo dobry pod względem sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, Jochen Sengpiehl, główny marketingowiec firmy, uważa, że Volkswagen nie jest w dobrej kondycji. Jego zdaniem jest „zbyt niemiecki”
Nowe logo Volkswagena ma być nowoczesne, podkreślać innowacyjność i współgrać z mocnym wejściem producenta na rynek samochodów elektrycznych (patrz: VW ID Crozz, VW ID Neo). Oprócz tego firma ma zamiar bardzo aktywnie działać w mediach cyfrowych i społecznościowych – co jest nie najlepszą informacją dla tradycyjnych wydawców…
> Kim jest nowy prezes Volkswagena, Herbert Diess, i dlaczego dla nas to ważne?
Odświeżone logo niemieckiego producenta ma zostać ujawnione w 2019 roku. Jak wyznał Bloombergowi przedstawiciel koncernu, ma sprawiać, że ludzie będą się dobrze bawili z użyciem aut firmy – marka musi stać się „bardziej kolorowa”.
Na ilustracji: VW ID Crozz (czerwony), VW ID Neo (biały) i VW ID Buzz (żółty) oraz ewolucja logo Volkswagena przez lata (c) Volkswagen, Bloomberg, www.elektrowoz.pl
|REKLAMA|
|/REKLAMA|