Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Nowe, jeszcze wyższe ceny Forda Mustanga Mach-E (2022). Najtańszy wariant 75 kWh RWD od 276 500 złotych, uch!

Przed weekendem informowaliśmy Was, że w witrynie Forda tu i ówdzie pojawiły się wyższe ceny Forda Mustanga Mach-E. Okazuje się, że były to wartości zaniżone. Producent opublikował właśnie oficjalne cenniki obowiązujące od kwietnia 2022 roku i samochód mocno wyskoczył w górę. W zasadzie przestał być ciekawą alternatywą dla Tesli, obecnie nieszczególnie podejmuje walkę nawet z Modelem Y.

Ford Mustang Mach-E (2022), ceny i wersje, czyli drogo, coraz drożej

Nie przedłużajmy, porównajmy skoki:

W stosunku do cen sprzed kilku miesięcy wszystkie modele podrożały o niemal dwadzieścia lub ponad dwadzieścia procent. Najbardziej w górę wyskoczyły warianty najtańsze. Teraz elektryczny crossover Forda na tle Tesli Model 3 i Model Y prezentuje się następująco (nie uwzględniliśmy wariantów Performance/GT):

Ford Mustang Mach-E (2023) ceny i wersje wyposażenia

Tesla Model 3 RWDFord Mustang Mach-E 75 (70) kWh, RWDTesla Model 3 Long RangeFord Mustang Mach-E 4 75 (70) kWh, AWDFord Mustang Mach-E X 98 (91) kWh, RWDTesla Model Y Long RangeFord Mustang Mach-E 4X 98 (91) kWh, AWD
Cena244 490 zł276 500 zł284 990 zł300 000 zł306 000 zł314 990 zł346 000 zł
Zasięg według WLTP510 jednostek440 jednostek626 jednostek400 jednostek610 jednostek565 jednostek540 jednostki
Napędtył (0+1)tył (0+1)obie osie (1+1)obie osie (1+1)tył (0+1)obie osie (1+1)obie osie (1+1)
Moc i moment obrotowy198 kW/269 KM, 430 Nm198 kW/269 KM, 580 Nm216 kW/294 KM, 430 Nm258 kW/351 KM, 580 Nm
Przyspieszenie do 100 km/h6,1 s6,2 s (7,0 s ze startu zatrzymanego)4,4 s5,6 s (6,3 s ze startu zatrzymanego)6,1 s (6,9 sekundy ze startu zatrzymanego)5 s5,1 s (5,8 s ze startu zatrzymanego)

Przy uporządkowaniu tabeli po cenie (jak powyżej), różnice nie rzucają się aż tak bardzo w oczy. Dopiero gdy się wczytamy, zauważymy, że podczas gdy Tesla Model 3 LR AWD (segment D) startuje od 284 990 złotych a Tesla Model Y LR AWD (segment D-SUV) od 314 990 złotych, to ich konkurent ze stajni Forda, Mustang Mach-E 4X 98 (91) kWh AWD (D-SUV) zaczyna się od 346 000 złotych.

Uzupełniając tabelę zauważyliśmy jeszcze jedną zmianę: Ford w nazwach modeli nie chwali się większymi bateriami, ale już w opisach na stronie WWW ich pojemności urosły. Zamiast dotychczasowych „98” mamy „99 kWh”, zamiast „75” – „76 kWh” (patrz: ilustracja poniżej). W cenniku tych zmian jeszcze nie widać. Domyślamy się, że prawdziwe mogą być wartości większe, bo zapowiadaliśmy je w październiku 2021 roku. Zmian jest więcej, tu i ówdzie skorygowano przyspieszenia, nie zmieniły się natomiast zasięgi WLTP aut.

Nie zdziwimy się, gdy te ostatnie również minimalnie urosną, jednak na dziś trudno to jednoznacznie przewidzieć. Nowy cennik Forda Mustanga Mach-E (2022) można pobrać TUTAJ lub obejrzeć na zrzutach poniżej:

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: UWAGA! Dziś, tj. 6 kwietnia, zmieniliśmy styl pisowni pojemności baterii, żeby zachować zgodność z tym, jak o swoich samochodach informują producenci. Zamiast pisać „model pojemność-użyteczna (pojemność-całkowita-baterii) kWh”, piszemy „model pojemność-całkowita (pojemność-użyteczna) kWh”. Czyli np. Ford Mustang Mach-E 4 75 (70) kWh zamiast Ford Mustang Mach-E 4 70 (75) kWh.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version