Przed weekendem informowaliśmy Was, że w witrynie Forda tu i ówdzie pojawiły się wyższe ceny Forda Mustanga Mach-E. Okazuje się, że były to wartości zaniżone. Producent opublikował właśnie oficjalne cenniki obowiązujące od kwietnia 2022 roku i samochód mocno wyskoczył w górę. W zasadzie przestał być ciekawą alternatywą dla Tesli, obecnie nieszczególnie podejmuje walkę nawet z Modelem Y.
Ford Mustang Mach-E (2022), ceny i wersje, czyli drogo, coraz drożej
Spis treści
Nie przedłużajmy, porównajmy skoki:
- Ford Mustang Mach-E, 75 (70) kWh, RWD: 216 120 -> 276 500 zł, +60 380 zł, +27,9 procent,
- Ford Mustang Mach-E X, 98 (91) kWh, RWD: 247 470 -> 306 000 zł, +58 530 zł, +23,7 procent,
- Ford Mustang Mach-E 4, 75 (70) kWh, AWD: 249 560 -> 300 000 zł, +50 440 zł, +20,2 procent,
- Ford Mustang Mach-E 4X, 98 (91) kWh, AWD: 286 310 -> 346 000 zł, +59 690 zł, +20,8 procent,
- Ford Mustang Mach-E GT, 98 (91) kWh, AWD: 335 000 -> 396 000 zł, +61 000 zł, +18,2 procent.
W stosunku do cen sprzed kilku miesięcy wszystkie modele podrożały o niemal dwadzieścia lub ponad dwadzieścia procent. Najbardziej w górę wyskoczyły warianty najtańsze. Teraz elektryczny crossover Forda na tle Tesli Model 3 i Model Y prezentuje się następująco (nie uwzględniliśmy wariantów Performance/GT):
Ford Mustang Mach-E (2023) ceny i wersje wyposażenia
Tesla Model 3 RWD | Ford Mustang Mach-E 75 (70) kWh, RWD | Tesla Model 3 Long Range | Ford Mustang Mach-E 4 75 (70) kWh, AWD | Ford Mustang Mach-E X 98 (91) kWh, RWD | Tesla Model Y Long Range | Ford Mustang Mach-E 4X 98 (91) kWh, AWD | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cena | 244 490 zł | 276 500 zł | 284 990 zł | 300 000 zł | 306 000 zł | 314 990 zł | 346 000 zł |
Zasięg według WLTP | 510 jednostek | 440 jednostek | 626 jednostek | 400 jednostek | 610 jednostek | 565 jednostek | 540 jednostki |
Napęd | tył (0+1) | tył (0+1) | obie osie (1+1) | obie osie (1+1) | tył (0+1) | obie osie (1+1) | obie osie (1+1) |
Moc i moment obrotowy | 198 kW/269 KM, 430 Nm | 198 kW/269 KM, 580 Nm | 216 kW/294 KM, 430 Nm | 258 kW/351 KM, 580 Nm | |||
Przyspieszenie do 100 km/h | 6,1 s | 6,2 s (7,0 s ze startu zatrzymanego) | 4,4 s | 5,6 s (6,3 s ze startu zatrzymanego) | 6,1 s (6,9 sekundy ze startu zatrzymanego) | 5 s | 5,1 s (5,8 s ze startu zatrzymanego) |
Przy uporządkowaniu tabeli po cenie (jak powyżej), różnice nie rzucają się aż tak bardzo w oczy. Dopiero gdy się wczytamy, zauważymy, że podczas gdy Tesla Model 3 LR AWD (segment D) startuje od 284 990 złotych a Tesla Model Y LR AWD (segment D-SUV) od 314 990 złotych, to ich konkurent ze stajni Forda, Mustang Mach-E 4X 98 (91) kWh AWD (D-SUV) zaczyna się od 346 000 złotych.
Uzupełniając tabelę zauważyliśmy jeszcze jedną zmianę: Ford w nazwach modeli nie chwali się większymi bateriami, ale już w opisach na stronie WWW ich pojemności urosły. Zamiast dotychczasowych „98” mamy „99 kWh”, zamiast „75” – „76 kWh” (patrz: ilustracja poniżej). W cenniku tych zmian jeszcze nie widać. Domyślamy się, że prawdziwe mogą być wartości większe, bo zapowiadaliśmy je w październiku 2021 roku. Zmian jest więcej, tu i ówdzie skorygowano przyspieszenia, nie zmieniły się natomiast zasięgi WLTP aut.
Nie zdziwimy się, gdy te ostatnie również minimalnie urosną, jednak na dziś trudno to jednoznacznie przewidzieć. Nowy cennik Forda Mustanga Mach-E (2022) można pobrać TUTAJ lub obejrzeć na zrzutach poniżej:
Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: UWAGA! Dziś, tj. 6 kwietnia, zmieniliśmy styl pisowni pojemności baterii, żeby zachować zgodność z tym, jak o swoich samochodach informują producenci. Zamiast pisać „model pojemność-użyteczna (pojemność-całkowita-baterii) kWh”, piszemy „model pojemność-całkowita (pojemność-użyteczna) kWh”. Czyli np. Ford Mustang Mach-E 4 75 (70) kWh zamiast Ford Mustang Mach-E 4 70 (75) kWh.