BMW poinformowało, że kolejna generacja BMW serii 7 zostanie wyposażona także w napęd czysto elektryczny. Wariant ten prawdopodobnie będzie nosił nazwę „BMW i7”. Nie podano daty premiery samochodu, ale nie należy się jej spodziewać przed 2022 rokiem. Financial Times spekuluje wprost o roku 2023.

BMW serii 7 z zespołem napędowym do wyboru

Nowe BMW serii 7 zostanie wyposażone w klasyczny napęd spalinowy, napęd hybrydowy z możliwością ładowania z gniazdka (plug-in) oraz napęd czysto elektryczny, BMW eDrive 5. generacji. Ten ostatni zespół napędowy pojawi się również w innych elektrykach Grupy, od BMW i3 poczynając, a na BMW i4 oraz i7 kończąc (źródło).

Dodajmy, że nazwy „BMW i7” na razie nie potwierdzono, więc posługujemy się nią roboczo.

Specyfikacja elektrycznej serii 7 prawdopodobnie będzie odpowiedzią na Mercedesa EQS. To oznacza co najmniej 500 kilometrów zasięgu realnego (~600 jednostek WLTP) i napęd na obie osie. Nie zdziwilibyśmy się, gdyby bateria miała więcej niż 100, bliżej 110-120 kWh pojemności.

Do 2023 roku BMW chce mieć w ofercie 25 modeli zelektryfikowanych, z czego ponad połowa ma być czysto elektryczna. Firmie zostało zatem sporo do zrobienia, skoro dziś, w 2020 roku, cała Grupa dysponuje zaledwie dwoma autami elektrycznymi (BMW i3, Mini Cooper SE / Electric) i zapowiedziała kolejne cztery, wliczając w to opisywane powyżej BMW serii 7 / BMW i7.

Financial Times dowiedział się, że w 2023 roku na rynek mają trafić też BMW iX5 i BMW i5. To w sumie osiem modeli, a powinno być co najmniej trzynaście. Czekamy zatem na kolejne pięć modeli czysto elektrycznych.

> BMW i4: znowu „Concept”, ale „całkiem blisko” wersji ostatecznej: 80 kWh, tylko RWD, 500+ km zasięgu realnego

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]