Podczas podsumowania roku 2024 BMW zapowiedziało, że do 2027 roku wprowadzi aż 40 nowych i zaktualizowanych modeli samochodów, już z linii Neue Klasse. We wrześniu 2025 roku zostanie zaprezentowane nowe BMW iX3, które teraz pokazano w maskowaniu. Auto będzie w sprzedaży w 2026 roku. W tym samym roku na rynek powinien trafić sedan, prawdopodobnie BMW i3.
BMW Neue Klasse blisko, ale poczekamy dłużej niż w Mercedesie
Najważniejsze nowości wyglądały tak, jak poniżej. Frank Weber, który odpowiadał całość projektu Neue Klasse, odchodzi z zarządu, „zgodnie z planem”:
BMW iX3 będzie następcą aktualnego BMW iX3, zostanie oficjalnie pokazany we wrześniu, jest już testowo montowany w fabryce w Debreczynie (Węgry). Nie jest jasne, czy samochód będzie dokładnie tym samym, który prezentowano jako koncepcyjne BMW Neue Klasse X (na dole po lewej), ponieważ ten ostatni został zapowiedziany w tej samej prezentacji na bieżący rok. Co jest pewne, to fakt, że pierwszym modelem z linii Neue Klasse będzie crossover/SUV, sedan pojawi się w drugiej kolejności.
Modele z linii Neue Klasse przy napędzie elektrycznym będą wykorzystywały architekturę 800 V, koszt samego zespołu bateryjno(?)-napędowego ma być niższy o 40-50 procent w stosunku do samochodów z obecnej gamy, będą w nich cztery główne komputery sterujące, długość okablowania udało się skrócić o 600 metrów. W bateriach pojawią się nowe ogniwa cylindryczne (48xx). BMW jest bardzo pewne swojego zespołu napędowego wraz z wszystkimi rozwiązaniami, nie chce szukać partnerów w Chinach, jak to robi Audi czy Toyota.
Przyglądając się modelom w maskowaniu zauważymy, że o ile sedan zachował wgłębienie na środku maski, o tyle w SUV-ie się go pozbyto. Obydwa auta mają normalne lusterka, nerki sprawiają wrażenie minimalnych. Na kokpitach nie widać wystających wyświetlaczy: może być to efekt ciemności w kabinie lub ich obniżenia oraz nowego HUD-a (nieprzeziernego), ciemnej powierzchni rozciągającej się na całą szerokość szyby w jej dolnej części:
Nota od redakcji Elektrowozu: to zaskakujące, że w BMW tak często zdarzają się duże problemy technologiczne, które obejmują miliony egzemplarzy. W 2024 roku był to problem z IBS-em (Zintegrowanego Systemu Hamowania), który zahamował sprzedaż i mocno wpłynął na wyniki finansowe firmy.