BMW zaprezentowało nowe BMW iX2, zespół napędowy BMW iX1 z nadwoziem typu coupe crossover. Samochód ma 4,55 metra długości (C-SUV) i baterię o pojemności 66,5 (64,8) kWh. Jego bezpośrednią konkurencją na europejskim rynku jest Volvo C40 Recharge, może też Audi e-tron Q4 Sportback, w pewnym sensie też klasyczne wersje nadwoziowe obu modeli (Volvo XC40, Audi Q4 e-tron), Mercedes EQA, BMW iX1, czy nawet nowy Hyundai Kona Electric. Nowe BMW iX2 xDrive30 jest już w konfiguratorze.

BMW iX2 xDrive30: cena, specyfikacja i wszystko, co wiemy

W podstawowej wersji wyposażenia ceny BMW iX2 zaczynają się od 267 000 złotych, w wariancie proponowanym przez konfigurator otrzymujemy dodatkowe 19-calowe felgi z ładnym wzorem i czerwony lakier Fire Red, co podnosi cenę auta do 280 600 złotych. Cena BMW iX1 z tymi samymi felgami i białym lakierem (czerwonego w ogóle nie ma wśród opcji) oraz identycznym zespołem napędowym (iX1 xDrive30 xLine) to 272 800 złotych, różnica jest więc minimalna i wynosi raptem kilka tysięcy złotych.

Ale w BMW iX1 możemy zdecydować się na wariant eDrive20 z napędem na przód. Takiego wyboru przy iX2 jeszcze nie mamy.

Wygląd i cena BMW iX2 w podstawowej wersji wyposażenia (c) BMW

Zespół napędowy BMW iX2 to dwa silniki o łącznej mocy maksymalnej 230 kW/313 KM (tryb Boost) i 494 Nm momentu obrotowego napędzające koła na obu osiach (1+1; źródło). Bateria ma 66,5 (64,8) kWh pojemności, różnica między pojemnością całkowitą i użyteczną – tą drugą redakcja Elektrowozu zawsze umieszcza w nawiasie – jest więc minimalna, mniejsza niż 2 kWh. To dość nietypowe na rynku, zwykle producenci stosują większe bufory. Rekordowe różnice obserwowaliśmy przy Mercedesach EQA i EQB, które początkowo miały 79,8 (66,5!) kWh, a przy roczniku modelowym (2024) obiecują 79,8 (70,5) kWh.

Można na tej podstawie wyciągać bardzo różne wnioski: nawet stare Mercedesy nie będą traciły zasięgu, bo samochód będzie miał zapas w buforze. ALBO: Mercedes stosuje tak duże bufory, bo jego ogniwa bardziej degradują, a nie chciał się negatywnie wyróżniać na tle innych marek. Jak widać konkluzje są zgoła przeciwne i, co najgorsze, nie wiemy, która z nich jest bliższa prawdy.

BMW iX2: przyspieszenie, zasięg WLTP, inne istotne informacje

Wróćmy jednak do BMW iX2 xDrive30: przyspieszenie 0-100 km/h samochodu trwa 5,6 sekundy, jest więc bardziej niż wystarczające. Deklarowany przez producenta zasięg iX2 to 417-449 jednostek WLTP, przy dodawanych przez konfigurator kołach spodziewajmy się okolicy niższych wartości, chociaż mogą one dotyczyć jeszcze większych 20-calowych felg. Łatwo przeliczymy, że 417 jednostek WLTP to około 356 kilometrów realnie w trybie mieszanym lub 250 kilometrów przy jeździe autostradowej 120 km/h i rozładowaniu baterii do zera. Zimą nieco mniej.

Silniki rozkręcają się do maksymalnie 15 200 obrotów na minutę, przy czym maksimum momentu obrotowego dostępne jest w przedziale od 0 do 4 900 obr/min. Później wartość spada. Szybkość maksymalna BMW iX2 to 180 km/h. Współczynnik oporu powietrza Cx to 0,25, podczas gdy w spalinowym X2 to 0,27.

Pojemność bagażnika BMW iX2 to 525 litrów, tylne oparcie dzieli się w proporcjach 40:20:40, z samochodem dostępny jest opcjonalny hak holowniczy o uciągu 1 200 kilogramów (wariant z silnikiem spalinowym: 1 800 kilogramów). Maksymalna moc ładowania prądem stałym (DC) to 130 kW, wbudowana ładowarka pokładowa AC-DC jest trzyfazowa i działa z mocą 11 kW, ale możliwe jest dokupienie ładowarki o mocy 22 kW. Samochód potrafi podgrzewać baterię przed ładowaniem.

Wbudowane ekrany mają odpowiednio 10,25 i 10,7 cala, są zakrzywione, ten drugi jest dotykowy. Multimedia działają pod kontrolą BMW OS 9, który od dawna wygląda i funkcjonuje bardzo dobrze. Atrapa chłodnicy może opcjonalnie zostać wyposażona w obramowanie świetlne podkreślające jej kształt. Konfigurator BMW iX2 znajduje się TUTAJ.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]