BMW zaprezentowało nowe BMW i7, BMW i7 xDrive60, a obok niego kilka wersji spalinowych: BMW 735/740/760i. Zapowiedziano też wariant hybrydowy plug-in, BMW M760e xDrive i mocniejszego elektryka, BMW M70 xDrive. Samochód dobrze wpisuje się w dotychczasowe eksperymenty wzornicze marki, dlatego pierwsze reakcje na auto są mocno zróżnicowane. Miłośnicy BMW zwracają szczególną uwagę na reflektory z Citroena Cactusa.

Nowe BMW serii 7, w tym BMW i7

Kiedy rzucimy okiem na zespoły napędowe, zrozumiemy, dlaczego zaledwie kilka dni temu prezes BMW, Oliver Zipse, tak dobitnie podkreślał, że rezygnacja z silników spalinowych jest nierozsądna. Samochód będzie dostępny z sześcio- i ośmiocylindrowymi silnikami benzynowymi w Stanach Zjednoczonych i Chinach oraz innych regionach, z silnikami Diesla w Europie, z napędem hybrydowym plug-in oraz, wreszcie, jako czysty elektryk, BMW i7. Wszystkie mają powstawać na tej samej linii montażowej w Dingolfing (Niemcy).

Elektryczne BMW i7 xDrive60 ma mieć 400 kW/544 KM mocy, oferować przyspieszenie do 100 km/h trwające 4,7 sekundy i rozpędzać się do maksymalnie 240 km/h. Pojemność baterii wynosi 101,7 kWh (napięcie: 376,4 V) co daje około 105-107 kWh pojemności całkowitej. Maksymalna moc ładowania i7 xDrive60 to 195 kW, mniej niż w przypadku BMW iX xDrive50, które jednak posiada minimalnie większe akumulatory. Plusem obu aut jest oczywiście mechanizm podgrzewania baterii przed postojem na stacji ładowania. Zasięg WLTP BMW i7 (2023) wyniesie do 590-626 jednostek WLTP, co daje maksymalnie 535 kilometrów w trybie mieszanym na najmniejszych felgach.

Oprócz reflektorów z Citroena Cactusa i pięknych foteli z przeszyciami podobnymi do tych, które poznaliśmy w BMW iX, auto ma jeszcze dwie inne wyróżniające je cechy. Otóż może zostać wyposażone w automatycznie otwierające i zamykające się drzwi oraz podwieszony pod dachem wyświetlacz o przekątnej 31,3 cali (32:9), który pracuje w rozdzielczości 7 680×2 160 pikseli (8K), ma dostęp do internetu i pozwala na oglądanie filmów w usłudze Amazon Prime. 5,5-calowe wyświetlacz pojawią się też w tylnych drzwiach.

BMW i7 xDrive60 ma zadebiutować w listopadzie 2022 roku, z kolei w 2023 roku ma się pojawić BMW i7 M70 xDrive, prawdopodobnie z tą samą baterią oraz silnikami o sumarycznej mocy maksymalnej wynoszącej 485 kW/660 KM [wartości orientacyjne]. Wszystkie auta będą wyposażone w zespół napędowy BMW eDrive 5. generacji oraz system operacyjny BMW OS 8.

Szczegółowe dane techniczne BMW i7 znajdują się poniżej, nagranie z premiery można obejrzeć TUTAJ. Główną konkurencją BMW i7 jest dziś Mercedes EQS oraz o klasę mniejszy, ale zaprojektowany od podstaw jako elektryk, Lucid Air.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: kto kupi nowe BMW serii 7, żeby się wyróżnić, na pewno osiągnie cel: zostanie zauważony.

Nie przegap nowych treści, OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:

Jeśli chcesz wynagrodzić Czytelników, którzy są niezawodni w niesieniu pomocy na Forum Elektrowozu, możesz kupić Teslę korzystając z któregoś z tych linków polecających: 7/ nabrU, 8/ ciastek, 9/ ELuk.

Zasady zabawy znajdziesz TUTAJ.
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 14 głosów Średnia: 4.6]