Nowe BMW 330e trafi do sprzedaży latem 2019 roku. Producent deklaruje, że rocznik (2020) samochodu będzie miał większy zasięg na baterii. Dotychczasowy model przejeżdżał 22,5 kilometra na ładowaniu, co oznacza, że na przykład w Wielkiej Brytanii jego nabywca nie otrzyma już żadnego dofinansowania do zakupu – samochód przestał bowiem spełniać kryteria auta ekologicznego.
BMW 330e (2020) z zasięgiem 30, 40 czy 50 kilometrów na baterii?
Tegoroczny model BMW 330e to samochód spalinowy, w którym bateria o pojemności 7,6 kWh pełni raczej funkcję dodatkowego doładowania – stąd „iPerformance” w nazwie – niż szczególnie istotnego napędu. Według BMW nowe 330e ma oferować 60 kilometrów zasięgu w trybie czysto elektrycznym. Nie wiadomo jednak według jakiej normy podano ten dystans. Jeśli wykorzystano procedurę NEDC, to realny zasięg samochodu na baterii wyniesie około 40 km, jeśli WLTP – 50 kilometrów.

Realne zasięgi hybryd plug-in na baterii w trybie mieszanym. Dotychczasowy model BMW 330e iPerformance lokował się na samym końcu rankingu z zasięgiem wynoszącym około 22,5 kilometra (www.elektrowoz.pl)
Z kolei portal InsideEVs uważa, że wzrost zasięgu będzie czysto symboliczny i auto przejedzie na jednym ładowaniu ledwie 30 km (źródło).
> Wielka Brytania kończy dopłaty do hybryd plug-in, chce dotować wyłącznie samochody zeroemisyjne
Maksymalna moc samochodu ma wynieść 252 KM (185 kW) w trybie normalnym oraz 292 KM (215 kW) w trybie chwilowego doładowania XtraBoost. Przyspieszenie BMW 330e do 100 km/h ma wynieść 6 sekund. HUD ma mieć powierzchnię większą o 70 procent, a samochód zostanie wyposażony w możliwość zdalnej aktualizacji oprogramowania.
BMW 330e iPerformance na rynek trafi latem 2019 roku. W Stanach Zjednoczonych dostępny będzie rok później.