BMW poinformowało, że latem tego roku zostanie poszerzona gama silnikowa w niektórych seriach, zwiększą się też pojemności baterii. Samochody zaoferują większy zasięg na ładowaniu, zostaną też wyposażone w system AVAS, czyli sygnał dźwiękowy ostrzegający przechodniów o zbliżającym się bezszelestnie samochodzie.
Duże zmiany w BMW od lata 2019
Latem 2019 roku na rynku pojawią się samochody z bateriami wyposażonymi w ogniwa o większej gęstości energii. Będą to modele (źródło):
- BMW 330e (sedan),
- BMW 530e (sedan), BMW 530e xDrive (sedan),
- BMW BMW X5 xDrive45e,
- BMW 225xe Active Tourer,
- BMW serii 7.
W BMW 330e dostępny będzie czterocylindrowy silnik benzynowy, który wraz z silnikiem elektrycznym wygeneruje 215 kW (292 KM) mocy w trybie XtraBoost. Dostępna w trybie ciągłym moc będzie niższa. Zasięg samochodu ma wzrosnąć z 59 do 66 km według nieokreślonej bliżej procedury. Co oznacza wzrost z realnego zasięgu na poziomie 31-36 km do około 35-40 km [obliczenia www.elektrowoz.pl].
> Nowe BMW serii 3 również jako hybryda plug-in: BMW 330e (2019) – już nie „iPerformance”
BMW X5 xDrive45e ma osiągnąć zasięg „80 kilometrów w trybie elektrycznym”. Wartość obliczono według procedury WLTP przeliczonej na NEDC, dlatego realnie w trybie mieszanym należy się spodziewać około 54 kilometrów. Co jest fantastycznym wynikiem, jeśli wziąć pod uwagę, że BMW X5 xDrive40e oferował 22,5 kilometra.
Nowe BMW serii 7 ma zaoferować w trybie elektrycznym 50-58 kilometrów, co w realnym życiu powinno przełożyć się na 33-39 kilometrów na jednym ładowaniu. Natomiast rodzinne BMW 225xe Active Tourer z baterią powiększoną z 7,7 do 9,7 kWh ma osiągnąć ponad 38 kilometrów zasięu na jednym ładowaniu.
Na zdjęciu: nowe BMW 330e (c) BMW