Audi zaprezentowało nowe Audi Q5, A6, A7 i A8 wyposażone w napęd hybrydowy i baterię ładowaną z gniazdka. Samochody oznaczane są jako jako „TFSIe”, a znajdujące się na pokładzie akumulatory trakcyjne pozwalają na przejechanie około 40 kilometrów według WLTP, co oznacza 31-35 kilometrów zasięgu realnego w trybie mieszanym.

Nowe hybrydy Audi jako „TFSIe” – „e-tron” wyłącznie w czystych elektrykach

Audi uporządkowało oznaczenia samochodów: od teraz modele „e-tron” będą samochodami czysto elektrycznymi. Natomiast najnowsze hybrydy plug-in zyskały małe „e” przy symbolu silnika. Producent mówi dziś o „TFSIe”, ale niewykluczone, że pojawią się też warianty z silnikiem Diesla („TDI e”).

Audi A8, A7 i A6 TFSIe wyposażone są w baterię o pojemności 14,1 kWh ze 104 ogniwami w woreczkach (źródło). Akumulator Audi Q5 TFSIe posiada tę samą pojemność, ale zbudowano go w oparciu o ogniwa prostopadłościenne. Samochody posiadają wbudowaną ładowarkę o mocy 7,2 kW, co jest sporą wartością jak na hybrydy plug-in.

> Audi e-tron – recenzja Czytelnika po teście w Pabianicach

Silnik elektryczny został zintegrowany ze sprzęgłem i skrzynią biegów, a cały napęd pracuje w trzech trybach: Auto, EV i Hold. Pierwszy oznacza, że samochód sam decyduje o wyborze napędu. Drugi stara się wykorzystywać napęd elektryczny tak często, jak to tylko możliwe. Trzeci natomiast wykorzystuje głównie silnik spalinowy, by nie rozładowywać baterii.

Auta mają zostać pokazane na salonie samochodowym w Genewie 2019. Do sprzedaży trafią jeszcze w tym roku.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: