Portal Autocar dowiedział się, że Audi e-tron – współczesny protoplasta całej linii elektrycznych e-tronów – przejdzie aktualizację w drugiej połowie 2022 roku. Samochód ma mieć zasięg większy o 36 procent dzięki baterii nowej generacji, wydajniejszym silnikom i lepszej elektronice.

Audi e-tron (2023) – duże zmiany technologiczne, mniejsze wizualne?

Powołujący się na wysoko postawionego informatora portal Autocar snuje wizje znaczących zmian technologicznych. Elektryczny SUV Audi, który oferuje dziś 357 lub 351 kilometrów EPA (do 436/444 jednostek WLTP dla modelu e-tron/e-tron Sportback), ma mieć zasięg zwiększony do ponad 600 kilometrów. Nie wiedzieć czemu Autocar mówi o skoku z 249 do 373 mil, nie udało nam się znaleźć tej pierwszej wartości dla żadnego wariantu – zakładamy zatem, że jest to wzrost z około 440 do ponad 600 jednostek WLTP, czyli o 36 procent.

600 jednostek WLTP to 513 kilometrów w trybie mieszanym i do 400 kilometrów przy jeździe autostradowej.

Większy zasięg ma być możliwy dzięki baterii nowej generacji i wydajniejszym silnikom. W samochodzie mają się pojawić również nowinki techniczne, które „zwiększą konkurencyjność auta [na rynku]”. Odświeżone Audi e-tron nadal będzie powstawało na wywodzącej się z modeli spalinowych platformie MLB Evo. Ma być produkowane do 2025 roku, gdy zostanie zastąpione przez inny samochód. Autocar twierdzi, że może on zyskać nazwę Audi Q8 e-tron.

Obok odświeżonego Audi e-tron na rynku ma być dostępne nowe Audi Q6 e-tron zbudowane na platformie PPE. Rozmiarami powinno się ono lokować w segmencie D-SUV (e-tron to E-SUV), jednak dzięki nowej bazie przestrzeń w środku ma być zbliżona do Audi Q7 (E-SUV). Podobnie jest dziś z Audi Q4 e-tron opartym na platformie MEB: choć zamyka ono segment C-SUV, śmiało walczy wielkością kabiny i pojemnością bagażnika z D-SUV-ami.

Ale to nie koniec. W Chinach do sprzedaży trafi ponoć jeszcze jeden SUV Audi będący bratem Volkswagena ID.6. Jego wielkość sprawia, że najlepiej pasowałaby do niego nazwa Audi Q7 e-tron, ale trudno powiedzieć, czy zostanie ona zastosowana.

Zdjęcie otwierające: Audi e-tron Sportback (c) Audi

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 4]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: