Na Audi Summit w Barcelonie oficjalnie ogłoszono przedsprzedaż nowego Audi A8 (2018). Samochód będzie można zamawiać już od 5 października 2017 roku. Nowe Audi A8 oferowane jest wyłącznie w wariancie mild-hybrid, czyli jako pseudohybryda. Czym jest mild-hybrid i jaki związek ma z samochodami hybrydowymi? Oto wyjaśnienie.

Audi A8 jako mild-hybrid – co to jest?

System mild-hybrid polega na tym, że rozrusznik i alternator samochodu spalinowego zamieniane są na jedno urządzenie: silnik elektryczny. Przy normalnej eksploatacji auto jeździ wyłącznie na silniku spalinowym. Kiedy jednak 1) hamujemy lub 2) wolno przemierzamy parking, silnik spalinowy zostaje wysprzęglony lub zatrzymany, a auto albo 1) odzyskuje energię z użyciem silnika elektrycznego (rekuperacja), albo też 2) na nim jedzie.

> Audi RS7 Sportback jako hybryda od 2018 roku? Moc: 700 KM

Aby system elektryczny w mild-hybrid poradził sobie z masą auta, producenci najczęściej podnoszą napięcie w instalacji elektrycznej. Mild-hybrid w nowym Audi A8 wymusił zastosowanie 48 woltów (V). Sam silnik elektryczny ma moc 16 koni mechanicznych (KM), ale nie należy tej mocy dodawać do mocy silnika spalinowego, ponieważ podczas normalnej jazdy silnik elektryczny funkcjonuje w roli alternatora.

> Samochody elektryczne 2017 – RANKING ZASIĘGU na jednym ładowaniu [wrzesień 2017]

Audi deklaruje, że system mild-hybrid w Audi A8 obniża spalanie o 0,7 litra na 100 kilometrów przy normalnej jeździe. Producent obiecuje, że wszystkie nowe A8 będą pseudohybrydami (mild-hybrid), czyli system nie jest opcjonalny.

Czym mild-hybrid różni się hybrydy? Przede wszystkim zastosowaniami. Mild-hybrid nie pozwala na jazdę w trybie elektrycznym (nie licząc opisanych wcześniej syttuacji) ani nie dodaje mocy silnikowi spalinowemu podczas jazdy.

Nowe Audi A8 (2018) – silniki i autonomiczna jazda

Na początku Audi A8 (2018) będzie można zamówić wyłącznie z silnikami spalinowymi:

  • Audi A8 50 TDI quattro zostanie wyposażony w silnik 3.0 TDI o mocy 286 koni mechanicznych (KM) i 600 niutonometrów (Nm) momentu obrotowego,
  • Audi A8 55 TFSI quattro zostanie wyposażony w silnik benzynowy 3.0 TFSI o mocy 340 KM i momencie obrotowym 550 Nm.

Zastosowanie napędu hybrydowego jest rozważane, zastosowanie wyłącznie silnika elektrycznego nie jest brane pod uwagę w tej linii samochodów.

> Audi Elaine – odświeżony Audi e-tron Sportback nie potrzebuje już kierowcy [PRAWIE]

Z punktu widzenia Czytelników www.elektrowoz.pl interesujące może być też to, że nowe A8 wyposażane będzie stopniowo w system autonomicznej jazdy 3. poziomu działający na autostradach do szybkości 60 kilometrów na godzinę. Docelowo w samochodzie mają się też pojawić funkcje zdalnego parkowania w wyznaczonym miejscu lub wjazdu do garażu bez udziału kierowcy.

Cena A8 (2018) rozpoczyna się od 90 600 euro, czyli równowartości 391 tysięcy złotych.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 15 głosów Średnia: 4.4]