Audi ogłosiło wprowadzenie na rynek nowej hybrydy plug-in, czyli samochodu wyposażonego w spalinowo-elektryczny zespół napędowy: Audi A7 55 TFSIe. Bateria samochodu ma pojemność 14,1 kWh (brutto) i powinna pozwalać na przejechanie ponad 34 kilometrów w trybie czysto elektrycznym.

Nowe Audi A7 (2020): dane techniczne i wszystko, co wiemy

Silnik spalinowy w Audi A7 55 TFSIe ma pojemność 2,0 litra i osiąga 185 kW (252 KM) mocy oraz 370 Nm momentu obrotowego. Silnik elektryczny (synchroniczny, z magnesami trwałymi) osiąga w szczycie do 105 kW (143 KM) mocy i 350 Nm momentu obrotowego. Łączna moc całego zespołu napędowego to 270 kW (367 KM), łączny moment obrotowy500 Nm. Napęd przekazywany jest na obie osie (Audi Quattro Ultra).

Przyspieszenie Audi A7 55 TFSIe do 100 km/h ma trwać 5,7 sekundy.

Całkowita pojemność baterii to 14,1 kWh, co oznacza, że pojemność użyteczna wynosi około 11-12 kWh. Audi chwali się, że dzięki baterii możliwe jest przejechanie ponad 40 km WLTP, co oznacza, że w trybie mieszanym realny zasięg samochodu wyniesie ponad 34 kilometrów na jednym ładowaniu [obliczenia www.elektrowoz.pl].

Deklarowane przez producenta zużycie energii (także według WLTP) to 18,1-17,5 kWh/100 km (181-175 Wh/km).

Tryb elektryczny: od startu, z uwzględnianiem ruchu i ukształtowania terenu

Szybkość maksymalna w trybie czysto elektrycznym (EV Mode) to 135 km/h – auto się w nim uruchamia i jeździ tak długo, jak długo pozwala na to poziom naładowania baterii, a kierowca z rozwagą operuje pedałem przyspieszenia. Przy mocniejszym wciśnięciu gazu, samochód przełącza się w tryb Hybrydowy, w którym obydwa silniki się uzupełniają. Trzecim trybem jest Battery Hold, który w ogóle nie wyłącza silnika spalinowego, dzięki czemu poziom naładowania baterii pozostaje na stałym poziomie (źródło).

Audi A7 55 TFSIe potrafi działać w trybie samodzielnego wyboru trybu jazdy na podstawie ograniczeń szybkości, nachyleń znajdujących się na trasie czy gęstości ruchu.

> Seat Tarraco jako hybryda ładowana z gniazdka (plug-in): Tarraco FRe. Napęd z VW Passata GTE (2020)

Audi A7 55 TFSIe wyposażone jest w gniazdo ładowania Typu 2 i obsługuje uzupełnianie energii z mocą do 7,4 kW (3 fazy, 11 amperów). Najkrótszy możliwy czas ładowania to około 2,5 godziny. Przy standardowym gniazdku domowym naładowanie baterii do pełna potrwa około 7 godzin.

Cena Audi A7 55 TFSIe w Niemczech rozpoczyna się od 77 850 euro. W Polsce model nie występuje jeszcze w cennikach (stan na 2019/09/09).

 

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: