Audi ogłosiło wprowadzenie na rynek nowej hybrydy plug-in, czyli samochodu wyposażonego w spalinowo-elektryczny zespół napędowy: Audi A7 55 TFSIe. Bateria samochodu ma pojemność 14,1 kWh (brutto) i powinna pozwalać na przejechanie ponad 34 kilometrów w trybie czysto elektrycznym.
Nowe Audi A7 (2020): dane techniczne i wszystko, co wiemy
Spis treści
Silnik spalinowy w Audi A7 55 TFSIe ma pojemność 2,0 litra i osiąga 185 kW (252 KM) mocy oraz 370 Nm momentu obrotowego. Silnik elektryczny (synchroniczny, z magnesami trwałymi) osiąga w szczycie do 105 kW (143 KM) mocy i 350 Nm momentu obrotowego. Łączna moc całego zespołu napędowego to 270 kW (367 KM), łączny moment obrotowy – 500 Nm. Napęd przekazywany jest na obie osie (Audi Quattro Ultra).
Przyspieszenie Audi A7 55 TFSIe do 100 km/h ma trwać 5,7 sekundy.
Całkowita pojemność baterii to 14,1 kWh, co oznacza, że pojemność użyteczna wynosi około 11-12 kWh. Audi chwali się, że dzięki baterii możliwe jest przejechanie ponad 40 km WLTP, co oznacza, że w trybie mieszanym realny zasięg samochodu wyniesie ponad 34 kilometrów na jednym ładowaniu [obliczenia www.elektrowoz.pl].
Deklarowane przez producenta zużycie energii (także według WLTP) to 18,1-17,5 kWh/100 km (181-175 Wh/km).
Tryb elektryczny: od startu, z uwzględnianiem ruchu i ukształtowania terenu
Szybkość maksymalna w trybie czysto elektrycznym (EV Mode) to 135 km/h – auto się w nim uruchamia i jeździ tak długo, jak długo pozwala na to poziom naładowania baterii, a kierowca z rozwagą operuje pedałem przyspieszenia. Przy mocniejszym wciśnięciu gazu, samochód przełącza się w tryb Hybrydowy, w którym obydwa silniki się uzupełniają. Trzecim trybem jest Battery Hold, który w ogóle nie wyłącza silnika spalinowego, dzięki czemu poziom naładowania baterii pozostaje na stałym poziomie (źródło).
Audi A7 55 TFSIe potrafi działać w trybie samodzielnego wyboru trybu jazdy na podstawie ograniczeń szybkości, nachyleń znajdujących się na trasie czy gęstości ruchu.
> Seat Tarraco jako hybryda ładowana z gniazdka (plug-in): Tarraco FRe. Napęd z VW Passata GTE (2020)
Audi A7 55 TFSIe wyposażone jest w gniazdo ładowania Typu 2 i obsługuje uzupełnianie energii z mocą do 7,4 kW (3 fazy, 11 amperów). Najkrótszy możliwy czas ładowania to około 2,5 godziny. Przy standardowym gniazdku domowym naładowanie baterii do pełna potrwa około 7 godzin.
Cena Audi A7 55 TFSIe w Niemczech rozpoczyna się od 77 850 euro. W Polsce model nie występuje jeszcze w cennikach (stan na 2019/09/09).