Pod koniec bieżącego roku w Grupie Volkswagena zapadnie decyzja dotycząca dwóch kolejnych modeli samochodów elektrycznych. Ma ona dotyczyć elektrycznego następcy Audi A8 – w tytule roboczo nazwaliśmy je Audi A8 e-tron – oraz Audi A4 e-tron, czyli bezpośredniego konkurenta Tesli Model 3 i odległego krewnego VW ID.7.

Dwa nowe elektryki z Neckarsulm. Najwcześniej w 2026 roku

Neckarsulm to fabryka, w której powstają przede wszystkim samochody spalinowe z niewielkim dodatkiem hybryd plug-in. Najbliżej zakładów produkowane jest Audi e-tron GT wyjeżdżające z położonego kilka kilometrów dalej Boelliger Hoefe przynależnego do Neckarsulm, ale mimo wszystko jest to osobna lokalizacja. Główna fabryka miała zająć się elektrykami dopiero w 2031 roku, jako pierwsze miało wyjeżdżać stamtąd Audi A6 e-tron.

Audi A6 e-tron Avant (po lewej) i Audi A6 e-tron (c) Audi

Pismo Stimme (pol. Głos) z Heilbronnu, miasta ulokowanego tuż obok Neckarsulm, dotarło do informacji, że pod koniec 2022 roku koncern Volkswagena planuje rozmowy na temat zmiany strategii lokalnej fabryki. Miałaby ona zacząć wytwarzać dwa auta elektryczne już w 2026 roku. Zakłady nie są największymi należącymi do producenta, ale Audi chwali się się ich elastycznością i umiejętnością wytwarzania zarówno mniejszych, jak też dużych modeli.

Audi A4 e-tron to elektryczne wcielenie Audi A4, samochodu segmentu D. Teoretycznie mogłoby powstawać na platformie MEB Volkswagena (patrz: VW ID.7), w praktyce powinniśmy się raczej spodziewać, że jego bazą będzie PPE albo najnowsza platforma SSP. Nie może być bowiem tak, że dziewięć lat po premierze Tesli Model 3 Audi wprowadzi na rynek model, który ładuje się wolniej i osiąga słabsze zasięgi na baterii niż jego amerykański konkurent.

„Audi A8 e-tron” ma być z kolei przedstawicielem „zupełnie nowych koncepcji samochodów klasy luksusowej”, o których Audi „właśnie myśli”. Niczego więcej o nim nie wiadomo, można tylko spekulować, że Audi zechce pójść ścieżką Lucida Air, który w segmencie E zaoferował przestrzeń w kabinie charakterystyczną dla klasy wyższej [deklaracja producenta]. Co ciekawe, żaden z wspomnianych samochodów nie ma być SUV-em czy crossoverem, na razie mówi się o nich jako o sedanach.

Zdjęcie otwierające: ilustracyjne, przód Audi A6 Avant e-tron.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: